سیاسی

گفت‌وگوی امیر قطر و مکرون درباره کمک به آسیب دیدگان زلزله ترکیه و سوریه

امیر قطر و رئیس جمهور فرانسه در خصوص روابط دوجانبه و نیز تلاش های بین المللی برای امدادرسانی در مقابله با فاجعه زلزله ویرانگر اخیر در ترکیه و سوریه گفت و گو کردند.

میدل ایست نیوز: امیر قطر و رئیس جمهور فرانسه در خصوص روابط دوجانبه میان دو کشور و راه های تقویت آن و نیز تلاش های بین المللی برای امدادرسانی در مقابله با فاجعه زلزله ویرانگر اخیر در ترکیه و سوریه گفت و گو کردند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر شب گذشته در پاریس با «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه دیدار کرد.

در این دیدار علاوه بر بحث و تبادل نظر پیرامون برخی از موضوعات مورد توجه مشترک، به روابط دوستی و همکاری میان دو کشور و راه ‌های توسعه آن در زمینه‌های مختلف پرداخته شد.

همچنین تلاش‌های بین ‌المللی برای مقابله با فاجعه زلزله ویرانگر اخیر در ترکیه و سوریه و نیز آخرین تحولات در عرصه ‌های منطقه‌ای و بین‌ المللی، در رأس موضوع گفت و گوها قرار گرفت.

امیر قطر پس از این دیدار در توییتر خود نوشت: ما روابط راهبردی نزدیکی با فرانسه داریم که به لطف تمایل مشترک ما برای حمایت و ارتقای آن در زمینه‌ های مختلف به نفع دو کشور، دائماً در حال رشد است و سفر امروز به فرانسه بهترین گواه آن است.

طبق آنچه روزنامه قطری الشرق نوشت، امیر قطر روز سه شنبه در یک سفر کاری از رم وارد پاریس شد.

دوشنبه گذشته، امیر قطر در چارچوب سفر اروپایی خود که پس از سفر به ترکیه و دیدار با رئیس جمهور این کشور انجام شد، با «سرجیو ماتاریلا» رئیس جمهور ایتالیا در رم گفت و گو کرد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا