سیاسی

السودانی از دبیرکل اینترپل برای سفر به عراق دعوت کرد

نخست وزیر عراق در دیدار با دبیرکل سازمان بین المللی پلیس جنایی از وی دعوت کرد تا به عراق سفر کند.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق در دیدار با دبیرکل سازمان بین المللی پلیس جنایی از وی دعوت کرد تا به عراق سفر کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه ای اعلام کرد: «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق شامگاه جمعه در جریان سفر خود به آلمان برای شرکت در پنجاه و نهمین کنفرانس امنیتی مونیخ، با «یورگن اشتوگ» دبیرکل سازمان بین المللی پلیس جنایی (اینترپل) دیدار کرد.

السودانی در این دیدار با تاکید بر اینکه سرقت اموال عمومی یکی از مهم ترین چالش های پیش روی عراق است و مبارزه با فساد از اولویت های برنامه دولت است، خاطرنشان کرد: اقدامات دولت عراق مستلزم همکاری این سازمان به ویژه در رسیدگی به درخواست های ارائه شده در خصوص جرایم مالی است.

السودانی با تاکید بر اینکه بازگرداندن افراد تحت تعقیب جرائم مالی یکی از مهمترین اقدامات برای بازدارندگی از این جرم است، افزود: سرقت اموال عمومی و استفاده از سیستم مالی جهانی برای قاچاق و پولشویی جرمی بین المللی و فرامرزی است و علاوه بر اینکه یکی از مهم ترین امکانات تروریسم است، به عراق آسیب های زیادی رسانده است.

نخست وزیر عراق با اشاره به اقدامات دولت برای تامین امنیت مرزهای عراق و اتصال کامل آنها به خدمات اینترپل، از این سازمان خواست تا علاوه بر همکاری در زمینه تبادل اطلاعات امنیتی با کشورهای عضو اینترپل و حمایت از تحقیقات جرایم مالی مرتبط با پولشویی و تامین مالی تروریسم و ​​گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، در زمینه آموزش و ظرفیت سازی برای کادرهای شاغل در ستاد اصلی و دفاتر جدید اینترپل در گذرگاه های مرزی حمایت کند.

وی تمایل عراق را برای استفاده حداکثری از زمینه های ارائه شده توسط اینترپل، و کمک به انتشار هشدارهای آبی و سبز برای عاملان جنایات تروریسم، به ویژه اطلاعاتی که در پایگاه‌های اطلاعاتی اینترپل در پروژه تروریست های خارجی به اشتراک گذاشته می شود، ابراز کرد.

نخست وزیر عراق از دبیرکل اینترپل دعوت کرد تا در اسرع وقت به عراق سفر کند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا