اجتماعیسیاسی

وزارت بهداشت عراق ضمن رد اتهامات: مامور مجروح تحت مراقبت های ویژه است

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که وظیفه حرفه ای خود را در قبال نیروهای امنیتی مجروح انجام داده است.

میدل ایست نیوز: وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که وظیفه حرفه ای خود را در قبال نیروهای امنیتی مجروح انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) وزارت بهداشت عراق روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: در پاسخ به اتهامات برخی در شبکه های اجتماعی مبنی بر کوتاهی وزارت بهداشت در رسیدگی به مجروحان نیروهای امنیتی تاکید می کنیم که مامور مجروح ستوان «لیث الخیکانی» در ساعت 16:30 روز پنجشنبه 16 فوریه 2023 بیهوش و دارای جراحت مستقیم از ناحیه جمجمه پذیرش شد.

در این بیانیه آمده است: پس از انجام آزمایش مشخص شد که ترکش های متعدد در جمجمه وی است که باعث پارگی مغز و جراحت ساقه مغز همراه با خونریزی شده است. وی ساعت پنج عصر همان روز وارد اتاق عمل شد.

این بیانیه می افزاید: این جراحی توسط یک تیم متخصص جراحی مغز و اعصاب همراه با متخصصان بیهوشی انجام شد و سپس بیمار به بخش مراقبت های ویژه منتقل شد. وی همچنان تحت مراقبت های ویژه قرار دارد و وضعیت وی تا این لحظه وخیم است و پیگیری مستقیم وی از بدو ورود توسط وزیر بهداشت انجام شده و وزارت بهداشت تاکید می کند که وظایف حرفه ای خود را مطابق با موازین پزشکی انجام داده است.

وزارت بهداشت عراق معتقد است که سوء استفاده از فداکاری‌های ماموران امنیتی به منظور انتشار رسانه ‌ای توسط برخی بدون توجه به قوانین و مقررات از جمله حریم خصوصی بیماران، علاوه بر گمراه کردن افکار عمومی و انکار نقش کادر پزشکی، پرستاری و بهداشتی، نقض جدی قوانین کار رسانه ای و تهدیدی برای امنیت سلامت کشور است.

این وزارتخانه افزود که علیه افرادی که اطلاعات نادرست را منتشر کنند و علیه موسسات بهداشتی و وابسته به آنها ایجاد تحریک کنند، اقدامات قانونی لازم اعمال خواهد شد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا