اقتصادیسیاسی

سفیر امریکا در بغداد: مصمم به همکاری با دولت السودانی برای پیشرفت اقتصاد عراق هستیم

سفیر امریکا در بغداد تأکید کرد که دولت امریکا مصمم به همکاری با دولت کنونی عراق برای ایجاد فرصت‌های تازه در بخش انرژی است.

میدل ایست نیوز: سفیر امریکا در بغداد تأکید کرد که دولت امریکا مصمم به همکاری با دولت کنونی عراق برای ایجاد فرصت‌های تازه در بخش انرژی است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «آلینا رومانوسکی»، سفیر امریکا در بغداد، در کنفرانس نفت و گاز عراق گفت که کشورش پروژه‌ای با تمرکز بر پیشرفت اقتصادی در عراق طراحی کرده و افزود که امریکا مصمم به همکاری با نخست‌وزیر عراق برای ایجاد فرصت‌های تازه برای دو کشور و برای کل منطقه است.

او گفت که شرکت‌های امریکایی در پیشرفت اقتصادی عراق و تقویت بخش خصوصی سهیم خواهند شد و افزود که موضوع نوسازی بخش انرژی عراق توسط شرکت‌های امریکایی در حاشیه نشست امنیتی مونیخ میان محمد شیاع السودانی و مقامات امریکایی بررسی خواهد شد.

به گفته رومانوسکی دولت عراق شرکت‌هایی امریکایی را به فعالیت در این کشور تشویق می‌کند و باید برنامه های تازه‌ای برای توسعه مراکز تولید انرژی و نوسازی شبکه برق عراق تنظیم شود.

وی افزود که زیرساخت‌های برق عراق جایی مناسب برای سرمایه‌گذاری است به خصوص که عراق از فرصت سرمایه‌گذاری برای جمع آوری گاز مشعل و حفاظت از محیط زیست برخوردار است.

سفیر امریکا در بغداد تأکید کرد که دولت عراق باید دست به سه اقدام اساسی بزند که شامل سرمایه‌گذاری، مبارزه با فساد و ایجاد فضای مناسب کسب‌وکار به منظور جذب سرمایه‌های خارجی است.

وی افزود که این سرمایه‌گذاری‌ها برای مردم عراق فرصت‌های شغلی ایجاد می‌کند.

دفتر نخست وزیر عراق روز پنج شنبه در بیانیه ‌ای اعلام کرد وزارت برق عراق تفاهم‌نامه‌ای با شرکت امریکایی جنرال الکتریک در چارچوب برنامه دولت امضا کرد که هدف آن توسعه بخش برق در عراق است.

این تفاهم‌نامه شامل بسیاری از محورهای اساسی است که به توسعه سیستم برق عراق در زمینه تولید، افزایش کارایی، حمل و نقل، نگهداری، آموزش کارکنان و کاهش انتشار کربن برای حمایت از انتقال انرژی در عراق کمک می کند.

طبق این بیانیه، نخست وزیر عراق بر جدیت دولت در حمایت از حوزه انرژی و حمایت همه جانبه از وزارت برق این کشور به منظور ارتقای سطح تولید و نگهداری از نیروگاه ها و کاهش رنج مردم عراق از کمبود برق تاکید کرد.

طبق این تفاهم‌نامه، برای حفظ بهره برداری از واحدهای تولید انرژی که توسط شرکت جنرال الکتریک تجهیز شده اند، قراردادهای نگهداری طولانی مدت برای مدت پنج سال امضا خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا