سیاسی

توافق وزرای دادگستری عراق و فرانسه بر سر تقویت همکاری‌های قضایی و حقوقی

وزرای دادگستری عراق و فرانسه بر تحکیم روابط دو کشور و فعالسازی توافقنامه ای که طی سفر نخست وزیر عراق به فرانسه در زمینه دادگستری و حقوقی امضا شد، تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: خالد شوانی، وزیر دادگستری عراق امروز در پاریس با اریک دوبون موریتی، وزیر خارجه فرانسه دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، دو طرف بر تحکیم روابط عراق و فرانسه و فعالسازی توافقنامه ای که طی سفر نخست وزیر عراق به فرانسه در زمینه دادگستری و حقوقی امضا شد، تاکید کردند.

وزرای دادگستری عراق و فرانسه درباره شماری از پرونده ها حقوقی و دادگستری دارای اهمیت مشترک، دعاوی خارجی، کمک به عراق در استرداد اموال و مبارزه با فساد و تحویل محکومان، امضای توافقنامه میان دو طرف در زمینه های حقوقی و دادگستری رایزنی کردند.

در این دیدار بر سر مسائل مهمی همچون امضای توافقنامه فراگیر در زمینه های حقوقی و دادگستری و تحویل محکومان، تشکیل تیم مشترک برای بررسی جزئیات مسائل دارای اهمیت مشترک و دستیابی به رویکردی مشترک توافق کردند.

شوانی نسبت به تحکیم روابط بین دو کشور و تقویت همکاری مشترک ابراز امیدواری کرد.

وزیر دادگستری فرانسه نیز از سفر خالد شوانی استقبال و بر اهتمام کشورش به تقویت روابط با عراق در زمینه های مختلف به ویژه همکاری در زمینه دادگستری و حمایت از عراق در پرونده های دارای اهمیت مشترک تاکید کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا