سیاسی

دعوت ایران از رئیس‌جمهور عراق برای سفر به تهران

رئیس جمهور عراق در دیدار با وزیر خارجه ایران، دعوت رسمی رئیس جمهوری این کشور را برای سفر به تهران دریافت کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور عراق در دیدار با وزیر خارجه ایران، دعوت رسمی رئیس جمهوری این کشور را برای سفر به تهران دریافت کرد.

دفتر ریاست جمهوری عراق اعلام کرد «عبداللطیف جمال رشید» رئیس جمهور عراق روز چهارشنبه در کاخ بغداد با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران و هیئت همراه او دیدار کرد.

در این دیدار رشید تاکید کرد که عراق و ایران دو کشور همسایه اند که روابط تاریخی و پیوندهای مشترک آن ها را به هم مرتبط کرده و می توانند با مشارکت یکدیگر در ارتقاء امنیت و ثبات منطقه و نیز تشویق به تکیه بر گفت و گو و آرامش برای حل مشکلات در موضوعات منطقه ای و بین المللی فعال باشند.

وی اشاره کرد که ارتقاء امنیت مستلزم همکاری تمام کشورهای منطقه است.

رئیس جمهور عراق به لزوم هماهنگی و رایزنی در قبال موضوعات مشترک مهم که به نفع مردم دو کشور و نیز دیگر ملت های منطقه باشد اشاره کرد و بر اهمیت ارتباط و مبادله دیدگاه های مسئولان دو کشور در مقابله با چالش افراط گرایی و تروریسم تاکید کرد.

وی مواضع ایران و ایستادگی این کشور در کنار مردم عراق در مقابله با سیاست های دیکتاتوری نظام پیشین، و نیز حمایت از کردها در قضیه حلبچه و انفال و آنچه در جنگ با داعش رخ داد را ستود.

وزیر امور خارجه ایران نیز بر موضع کشورش در حمایت از تلاش های عراق به منظور ارتقاء امنیت و ثبات و نیز تمایل ایران برای تقویت مشترکات میان دو کشور و حفظ پیوند های تاریخی در جهت همکاری و هماهنگی مشترک تاکید کرد.

وی به توجه کشورش در مقابله با ریزگردها اشاره کرد و گفت که پیش بینی می شود ایران کنفرانسی دولتی را برای بررسی راه های مقابله با ریزگردها در تابستان پیش رو برگزار کند.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار دعوت رسمی «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران را برای سفر به کشور به رشید ابلاغ کرد و وی نیز وعده داد که در نزدیک ترین فرصت ممکن به این دعوت پاسخ دهد.

منبع
دفتر ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا