سیاسی

دیدار رشید با اعضای سازمان بدر عراق

رئیس جمهور عراق در دیدار با هیئتی از سازمان بدر بر لزوم حل و فصل مسائل باقی مانده بین دولت فدرال و اقلیم کردستان بر اساس قانون اساسی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور عراق در دیدار با هیئتی از سازمان بدر بر لزوم حمایت از همزیستی مسالمت آمیز در کشور و حل و فصل مسائل باقی مانده بین دولت فدرال و اقلیم کردستان بر اساس قانون اساسی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) «عبداللطیف جمال رشید» رئیس جمهور عراق روز چهارشنبه در کاخ بغداد با هیئتی از سازمان بدر دیدار کرد.

رشید در این دیدار با تاکید بر اهمیت تحکیم امنیت و ثبات در کشور و تامین امنیت شهروندان، بر اهمیت تلاش همه جانبه تمامی نیروهای سیاسی، همکاری و هماهنگی مشترک برای مقابله با چالش ها و رفع مشکلات و اختلافات از طریق گفت و گو و همگرایی برای یکسان سازی دیدگاه ها و مواضع اشاره کرد.

رئیس جمهور عراق همچنین بر لزوم حمایت از دولت در اجرای برنامه وزارتی آینده نگرانه که مبتنی بر بهبود وضعیت معیشتی و خدماتی مردم و راه اندازی طرح های راهبردی و زیرساخت های اساسی است که به بهبود وضعیت استان ها کمک می کند اشاره کرد و بر ضرورت تثبیت تصویر واقعی کشور به دور از برخی رسانه های منفی که سعی در ترسیم کلیشه ای غیر واقعی از شرایط جدید و امن در کشور دارند، تاکید کرد.

رشید بر لزوم حمایت از همزیستی مسالمت آمیز در کشور، حمایت از تنوع اقشار در تمام استان ها، حل و فصل مسائل باقی مانده بین دولت فدرال و اقلیم کردستان بر اساس قانون اساسی و تلاش برای تصویب نفت و قانون گاز که حل این مسائل را تضمین می کند، تاکید کرد.

اعضای هیأت سازمان بدر نیز از پیشنهادات رئیس جمهور عراق و لزوم تلاش همگانی نیروهای سیاسی در راستای حفظ امنیت و ثبات کشور و بهبود وضعیت معیشتی و خدماتی مردم قدردانی کردند.

این هیأت از نقش رشید در نمایندگی عراق در اجلاس سران کشورهای عربی در الجزایر و سایر کنفرانس های بین المللی قدردانی کرد و بر لزوم تلاش برای موفقیت دولت و فراهم کردن تمام امکانات برای آن اشاره کرد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا