خبر اولسیاسی

حمایت بارزانی، برهم صالح و امریکا از لاهور شیخ جنگی در مقابل بافل طالبانی

نخست وزیر اقلیم کردستان، حزب دموکرات، برهم صالح و امریکا از بازگشت لاهور شیخ جنگی به صحنه سیاست در سلیمانیه حمایت می کنند.

میدل ایست نیوز: منابع سیاسی کرد فاش کردند که اربیل و امریکا از بازگشت لاهور شیخ جنگی به صحنه سیاست در سلیمانیه حمایت می کنند.

به گزارش بغداد الیوم، این منابع گفتند که حمایت نامحدودی از سوی مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان و حزب دموکرات کردستان از شیخ جنگی صورت می گیرد.

منابع مذکور افزودند که امریکا از طریق برت مک گورک، فرستاده بایدن، خواستار بازگشت لاهور شیخ جنگی به صحنه سیاست در سلیمانیه و پایان خصومت با بافل طالبانی، پسر عمویش شد.

منابع دیگری نیز تاکید کردند که برهم صالح، رئیس جمهور سابق و از سران اتحادیه میهنی به لاهور شیخ جنگی پیوسته و ائتلافی سیاسی با او تشکیل داده است.

این منابع علت این اقدام را، خیانت طالبانی و سران اتحادیه میهنی در عدم انتخاب مجدد برهم صالح برای ریاست جمهوری اعلام کردند.

منابع مذکور مدعی شدند که صالح که روابط قوی با ایران دارد، به تهران سفر کرد و دیدار محرمانه ای با سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه ایران داشت و او را از تحولات سلیمانیه مطلع کرد.

لاهور شیخ جنگی در 2021 از ریاست مشترک اتحادیه میهنی کردستان کنار گذاشته شده بود.

شیخ جنگی اعلام کرده است که به انجام فعالیت خود به عنوان رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان بازگشته اما بافل طالبانی تاکنون واکنشی به این موضوع نشان نداده است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا