سیاسی

آلمان: نگرانی کشورهای عربی از سیاست‌های ایران را درک می‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان از برنامه هسته‌ای ایران و «نقش چالش‌برانگیز ایران» در منطقه ابراز «نگرانی عمیق» کرد.

میدل ایست نیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان از برنامه هسته‌ای ایران و «نقش چالش‌برانگیز ایران» در منطقه ابراز «نگرانی عمیق» کرد.

«دنیس کومیتات»، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان، در مصاحبه با نشریه «الشرق الاوسط» که در شماره امروز (شنبه 25 فوریه) این نشریه منتشر شده، تأکید کرد که برلین تحولات داخلی و خارجی مربوط به ایران را «با نگرانی بسیار» دنبال می‌کند.

او افزود که «حکومت ایران تحت فشار شدید ملت برای تغییر سیاست‌هاست اما به این فشارها از طریق گفت‌وگو پاسخ نمی‌دهد» و تأکید کرد که آلمان این رفتار را به شدت محکوم می‌کند.

کومیتات همچنین آنچه را «نقش چالش‌برانگیز» ایران در منطقه از جمله «در سوریه و تا حدودی در عراق» خواند محکوم کرد و گفت که «آلمان از تحرکات رو به افزایش ایران در سیاست هسته‌ای» ابراز نگرانی می‌کند.

وی افزود که نگاه تردیدآمیز کشورهای شورای همکاری تحرکات تهران را درک می‌کند و این مسئله در دیدار وزیر امور خارجه آلمان با همتی عربستانی‌اش در حاشیه نشست مونیخ به تفصیل بررسی شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان تأکید کرد که کشورش به دیپلماسی و راه حل های سیاسی در این باره ادامه می‌دهد و مهم است که به رغم تنش‌ها مسیرهای گفت‌وگو برقرار بماند.

این مقام آلمانی درباره پرونده سوریه نیز گفت که آلمان مردم سوریه را تنها نمی‌گذارد و افزود که کشورش در سال گذشته 1.8 میلیارد دلار به سوریه کمک کرده است.

او درباره احتمال عادی‌سازی روابط با دولت سوریه در تحولات پس از زمین‌لرزه در این کشور نیز گفت که تنها راه عادی‌سازی روابط با سوریه «عقب‌نشینی‌های بزرگ و قابل تحقق در چارچوب روند ژنو» است و افزود که «متأسفانه هیچ نشانه‌ای از چنین چیزی از جانب دولت سوریه دیده نمی‌شود.»

کومیتات همچنین تأکید کرد که کشورش همکاری تنگاتنگی با عراق و اقلیم کردستان عراق در مبارزه با داعش و پیامدهای آن دارد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا