سیاسی

رشید در آذربایجان: دولت عراق مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی را با جدیت دنبال می کند

رئیس جمهور عراق تاکید کرد که دولت مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی را با جدیت دنبال می کند و رسیدگی به علل تغییرات اقلیمی مسئولیت جمعی است.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق تاکید کرد که دولت مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی را با جدیت دنبال می کند و رسیدگی به علل تغییرات اقلیمی مسئولیت جمعی است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) رشید در نشست گروه تماس در سطح اجلاس سران جنبش عدم تعهد در آذربایجان گفت که اپیدمی کرونا همه ما را رنج داد و درس های ارزشمندی نیز به ما داد.

رشید ادامه داد: عراق پس از دوره های طولانی درگیری، جنگ ها و حملات تروریستی از صلح و امنیت برخوردار است. اکنون زمان اقدام است و باید حمایت از اقشار آسیب دیده و افزایش آگاهی عمومی را در اولویت قرار دهیم.

رئیس جمهور عراق گفت: مسئولیت جمعی ما رسیدگی به علل ریشه ای تغییرات آب و هوایی از طریق سیاست های معقول و بودجه مناسب است.

وی گفت که راه حل های اساسی تنها از طریق گفتگوهای مسالمت آمیز امکان پذیر است؛ ما باید برای ایجاد صلح هر فرصتی را اعطا کنیم، در گفتگوی سازنده شرکت کنیم و تلاش هایمان را برای از بین بردن افراط گرایی خشونت آمیز یکپارچه کنیم.

رئیس جمهور عراق گفت که کشورش آماده است تا به نقش مثبت خود در سطح منطقه ای و جهانی بازگردد.

وی اظهار داشت که عراق جدید در آرزوی تبدیل شدن به یک نیروی متحد کننده برای پر کردن شکاف بین قدرت های منطقه است.

رشید گفت که عراق جدید به دنبال تقویت روابط با همسایگان خود بر اساس احترام متقابل است.

وی افزود: تضمین بهبود استانداردهای زندگی، ارتقای صلح و ثبات، حفاظت از محیط زیست و تنوع بخشیدن به اقتصاد وظیفه جمعی ماست.

رئیس جمهور عراق گفت که پیشرفت قابل توجهی در تولید نفت خام حاصل شده و عراق به سرمایه گذاری در صنایع فرآوری گاز، پالایش و پتروشیمی ادامه می دهد.

وی افزود: عراق پتانسیل تبدیل شدن به یک مرکز صنعتی پتروشیمی را دارد و می تواند در سطح جهانی رقابت کند؛ ما توانستیم حمایت دولت را برای اجرای برنامه هایش بسیج کنیم.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا