سیاسی

رایزنی وزرای خارجه ایران و اسپانیا درباره آخرین تحولات اوکراین و لغو تحریم‌ها

وزرای خارجه ایران و اسپانیا در خصوص آخرین تحولات اوکراین، همکاری ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و لغو تحریم ها رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: وزرای خارجه ایران و اسپانیا در خصوص آخرین تحولات اوکراین، همکاری ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و لغو تحریم ها رایزنی کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه ایران «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران و «خوزه مانوئل آلبارز» وزیر خارجه اسپانیا در مورد مهم ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به رابطه تاریخی ایران و اسپانیا، روابط دو کشور را خوب ارزیابی و از آمادگی برای توسعه روابط در زمینه‌های گوناگون استقبال کرد.

امیرعبداللهیان از ارسال پیام پادشاه اسپانیا به رییس جمهور ایران بمناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تشکر کرد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اغتشاشات اخیر در ایران و سوء استفاده جریان های تروریستی از این شرایط اظهار داشت: متأسفانه برخی از دولت های اروپایی تحت تأثیر دروغ سازی گروهک تروریستی منافقین که سال ها در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا قرار داشت، دچار خطای تحلیل شدند.

خوزه مانوئل آلوارز، وزیر امور خارجه اسپانیا نیز در این گفت و گو، به روابط خوب دو کشور اشاره کرد و بر ادامه همکاری‌های دو کشور تأکید کرد.

طرفین در خصوص آخرین تحولات اوکراین، همکاری ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و لغو تحریم ها رایزنی کردند.

وزرای خارجه، درودهای گرم مقامات عالی دو‌کشور را تبادل کردند.

وزیر امور خارجه اسپانیا همچنین درباره برخی از موضوعات کنسولی میان دو کشور رایزنی و تبادل نظر کرد.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا