اجتماعیخبر اولسیاسی

چرا مردم سنجار مایل به ماندن در اردوگاه های دهوک هستند؟

اداره مهاجرت و آوارگان دهوک در اقلیم کردستان اعلام کرد که 70 درصد از مردم سنجار در اردوگاه های آوارگان در این استان زندگی می کنند.

میدل ایست نیوز: اداره مهاجرت و آوارگان دهوک در اقلیم کردستان اعلام کرد که 70 درصد از مردم سنجار در اردوگاه های آوارگان در این استان زندگی می کنند.

به گزارش «شفق نیوز» «دیان جعفر» رئیس اداره مهاجرت و آوارگان با اشاره به عدم امنیت و حضور نیروهای غیرقانونی از جمله پ.ک.ک و گروه های وابسته به آن در منطقه، دلایل ماندن آوارگان در اردوگاه ها را اعلام کرد.

جعفر تاکید کرد: در صورت اجرایی شدن توافق سنجار که بین بغداد و اربیل منعقد شده است، مردم سنجار به مناطق خود باز خواهند گشت.

در همین رابطه، یک زن آواره اهل سنجار به دلیل شرایط فعلی در این منطقه و نبود احساس امنیت، مجددا به یکی از اردوگاه های آوارگان دهوک بازگشت.

این زن با اشاره به اینکه وضعیت در سنجار بسیار سخت و ناامن است و برق، آب و خدماتی وجود ندارد، گفت که یک سال در آنجا ماندم اما دوباره به اردوگاه برگشتم.

بر اساس آخرین آمار اداره مهاجرت و آوارگان دهوک، بیش از 300 هزار آواره وجود دارد که پس از حمله داعش به مناطق آنها در سنجار در سال 2014، بیش از 9 سال است که در 15 اردوگاه در دهوک زندگی می کنند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا