سیاسی

ابراز آمادگی ایران برای حل اختلافات آبی با عراق

نماینده وزارت خارجه ایران تأکید کرد که کشورش آماده همکاری برای رسیدن به راه‌حل‌های ضامن منافع مشترک در اختلافات آبی با عراق است.

میدل ایست نیوز: معاون وزیر خارجه ایران تأکید کرد که کشورش آماده همکاری برای رسیدن به راه‌حل‌های ضامن منافع مشترک در اختلافات آبی با عراق است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزیر کشاورزی عراق در حاشسه نشست بین‌المللی مربوط به بحران آب گفت که این‌گونه نشست‌ها به انجام مطالعات مشترک درباره مسئله آب و یافتن راه‌حل‌های جمعی برای آن کمک می‌کند.

«علی صالح‌پور»، نماینده وزارت خارجه ایران، نیز در این نشست گفت که هیئت عراقی برای کمک به حل بحران آبی میان دو کشور در این نشست مشارکت کرده و افزود که کشورش می‌کوشد که مسئله آب‌های مشترک را به دور از نگاه سیاسی و با حفظ منافع منطقه‌ای دو کشور حفظ کند.

او گفت که می‌توان با شراکت سازنده میان عراق و ایران به مشکلات پیش‌آمده در این عرصه کمک کرد و افزود که مقامات دو کشور باید متوجه مخاطرات شدید تغییرات آب‌وهوایی در منطقه باشند.

این نشست با هدف بررسی بحران‌های منطقه‌ای به دور از فضای پرتنش برگزار شده و برای اولین بار مقامات بغداد و اربیل و نیز نمایندگانی از ایران و نهادهای آکادمیک در آن حضور دارند.

 

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا