اجتماعیاقتصادی

رونمایی السودانی از طرح پیشرفت و اشتغال جوانان

نخست وزیر عراق از طرحی برای پیشرفت و اشتغال جوانان و افزایش توانمندی آنان در بازار کار و حمایت از ایده هایشان رونمایی کرد.

میدل ایست نیوز:نخست وزیر عراق از طرحی برای پیشرفت و اشتغال جوانان و افزایش توانمندی آنان در بازار کار و حمایت از ایده هایشان رونمایی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، «محمد شیاع السودانی» از طرح «الریاده» (پیشگامی) برای توسعه و اشتغال به منظور حمایت از جوانان و دانشجویان و افزایش توانمندی آنها برای دستیابی به فرصت‌های شایسته در بازار کار رونمایی کرد.

این طرح افراد 16 تا 50 ساله را در همه استان‌های عراق تحت پوشش خود قرار می‌دهد و می‌کوشد که از ایده‌های فکری و عملی آنان حمایت کند و آنها را گسترش دهد و به هماهنگی با متغیرهای بازار کار و پیشرفت‌های فناوری و استفاده از مهارت‌های فردی و استعداد و توان ابتکار عمل سوق دهد.

السودانی در مراسم رونمایی از این طرح گفت که دولتش به اجرای طرح راهبردی توسعه ای بلندمدت به منظور تحقق زندگی شایسته برای شهروندان عراق پایبند است و می‌کوشد که در این راستا از همه امکانات دولتی استفاده کند.

او گفت که این طرح در دو محور اجرا می‌شود که محور اول آن 100 هزار نفر اعم از زن و مرد را تحت پوشش خود در 34 مرکز آموزش حرفه‌ای و 15 مرکز اشتغال‌زایی و 54 هنرستان فنی قرار می‌دهد.

نخست وزیر عراق ادامه داد که محور دوم این طرح شامل پرورش هزار مربی در دانشگاه ها و دبیرستان‌های سراسر کشور در مرحله اول و افزایش آن در سال‌های بعد است.

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا