سیاسی

بافل طالبانی: قصد تقسیم اقلیم کردستان را نداریم

رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق با تاکید بر اینکه قصد تقسیم اقلیم کردستان را نداریم، گفت: خواسته اصلی ما مصلحت مردم است و نه مصلحت احزاب و آماده هرگونه گفت و گو یا تفاهم هستیم.

میدل ایست نیوز: «بافل طالبانی»، رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق با تاکید بر اینکه قصد تقسیم اقلیم کردستان را نداریم، گفت: خواسته اصلی ما مصلحت مردم است و نه مصلحت احزاب و آماده هرگونه گفت و گو یا تفاهم هستیم.

به گزارش «شفق نیوز» رئیس اتحادیه میهنی اقلیم کردستان عراق احزاب اقلیم را به تلاش برای ایجاد اتحاد میهنی و حفاظت از دستاوردهای ملت کرد در بخش های چهارگانه کردستان بزرگ فراخواند.

امروز (یکشنبه 5 مارس) مراسم یادبود انتفاضه اقلیم کردستان در شهر «رانیه» برگزار شد و طالبانی طی سخنرانی خود ضمن اشاره به ضرورت ارائه خدمات بیشتر به شهروندان، اظهار کرد که ملت کردستان عراق قربانیان زیادی برای رهایی از دیکتاتوری تقدیم کرده است.

همچنین وی خواستار اتحاد میهنی بین احزاب کردستانی و تلاش برای حفاظت از دستاوردهای این ملت در چهار گوشه اقلیم شد.

بافل طالبانی ضمن اشاره به اینکه اتحادیه میهنی به سمت همه احزاب کرد دست دراز کرده است، اظهار کرد: «وقتی که متحد شویم و تمام کردهای سراسر اقلیم گرد هم آیند، آنگاه می توان گفت که اهداف شهدا را محقق کرده ایم.»

همچنین وی از مردم بابت عدم ارائه خدمات بهتر عذرخواهی کرد و در ادامه افزود که ما برای پیشرفت و ساخت میهن تلاش می کنیم و پیام من به تمام طرف های کردستانی این است که ما باید فرصتی فراهم کنیم تا دست دوستی به همه بدهیم.

رئیس اتحادیه میهنی اقلیم کردستان عراق تاکید کرد: «از آنجا که خود ما از همراهان این اقلیم هستیم و قربانیان زیادی به خاطر آن داده ایم قصد تقسیم اقلیم کردستان را نداریم.»

وی در پایان گفت که ما خواهان عدالت هستیم و دست دوستی به سمت همه دراز می کنیم تا به بهترین نحو ممکن به ملت خدمت کنیم. خواسته اصلی ما مصلحت مردم است و نه مصلحت احزاب و آماده هرگونه گفت و گو یا تفاهم هستیم.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا