اقتصادی

تلاش مجلس عراق برای تخصیص بودجه به خرید نفتکش و نوسازی خطوط لوله نفت

کمیسیون نفت و گاز و منابع طبیعی مجلس نمایندگان عراق از درج چند بند در قانون بودجه 2023 در خصوص طرح های خرید نفتکش و تعمیر خطوط لوله نفت خبر داد.

میدل ایست نیوز: کمیسیون نفت و گاز و منابع طبیعی مجلس نمایندگان عراق از درج چند بند در قانون بودجه 2023 در خصوص طرح های خرید نفتکش و تعمیر خطوط لوله نفت و استخراج نفت خبر داد.

به گزارش «الصباح»، «صباح صبحی»، عضو کمیسیون اظهار کرد که افزایش تولید نفت مربوط به یک سری مسائل اساسی است که از همه آنها مهم تر موضوع انتقال است؛ چرا که خطوط نفتی کرکوک – جیهان و نفت کش ها قدیمی و فرسوده شده و دارای نشت و مشکلات زیادی است.

وی ابراز امیدواری کرد که وزیر نفت عراق از طریق توسعه عملیات استخراج نفت و بازاریابی مناسب با حجم صادرات عملکرد مناسبی داشته باشد به خصوص که کیفیت نفت عراق از بهترین ها در منطقه و قابل رقابت با نفت عربستان سعودی است.

صبحی تاکید کرد که این کمیسیون مجلس نیاز به خرید نفت کش و جایگزین کردن لوله های جدید را نیاز تشخیص داده و در حال تلاش برای وضع مفاد واضحی در قانون بودجه امسال است.

کارشناسان امور انرژی تاکید می کنند که عدم وجود ناوگان مدرن کافی برای انتقال نفت خام و مشتقات آن منجر به هدر رفتن بسیار از اموال و منابع عراق شده است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا