خبر اولسیاسی

هشدار سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نسبت به خطر نسل جدیدی از داعش

سخنگوی رسمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که عراق در دهه آینده با نسل جدیدی از داعش مواجه خواهد شد که اطلاعاتی درباره آنها ندارد.

میدل ایست نیوز: یحیی رسول، سخنگوی رسمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که عراق در دهه آینده با نسل جدیدی از داعش مواجه خواهد شد که اطلاعاتی درباره آنها ندارد.

به گزارش رووداو، وی اشاره کرد که عراق به دقت خلیفه جدید داعش را پیگیری و دنبال می کند.

رسول در گفت وگویی اختصاصی با شبکه خبری رووداو گفت که نبرد ما با بقایای گروه تروریستی داعش نبرد اطلاعاتی است و داعش از طریق انجام عملیات به دنبال سروصدای رسانه ای است.

وی به هماهنگی با نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) برای حفظ مرزهای کشور اشاره کرد و گفت که اردوگاه الهول در سوریه یک بمب هسته ای موقت به شمار می رود.

رسول نسبت به تغذیه فکری تکفیری که در اردوگاه الهول از سوی زنان داعشی به فرزندان خود صورت می گیرد، هشدار داد.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با اشاره به اینکه شهر الطارمیه در شمال بغداد از لحاظ امنیتی دارای ثبات است، بیان کرد که طبیعت جغرافیایی این منطقه سخت است.

وی تصریح کرد که پیشنهاد داده است ائتلافی جهانی برای همکاری و ایجاد برنامه هایی برای کودکان و زنان داعش با روند بازپروری و چگونگی جلوگیری از تشکیل نسل جدیدی از گروه تروریستی داعش تشکیل شود.

رسول در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی اش از قدرت داعش در عراق گفت که داعش از لحاظ نظامی در عراق به پایان رسیده و ابزار نظامی آن در نبردها از بین رفته است و حضور نظامی ندارد اما همچنان بقایای داعش حضور دارند، ما از مدت ها و پس از عملیات آزادسازی، عملیات تعقیب و پیگیری عناصر داعش را آغاز کردیم و نتایج خوب و بسزایی در این خصوص به دست آوردیم.

رسول ضمن اشاره به اینکه داعش در برخی پناهگاه ها حضور دارد و نیروهای عراقی اقدام به هدف قرار دادن آن پناهگاه ها می کنند، گفت که داعش از کمبود نیرو و حمایت لجستیک و پناهگاه و سلاح رنج می برد و همانند گذشته نمی تواند از خودروی بمب گذاری و کاشت بمب و عملیات ویژه استفاده کند.

رسول گفت که دستگاه های اطلاعاتی، اطلاعات بسیاری دارند و ما به دقت خلیفه جدید داعش را دنبال می کنیم، ما به عنوان دستگاه اطلاعاتی، اطلاعاتی را ارائه کردیم که در هلاکت ابوبکر البغدادی و قرداش نقش داشت، ما از اطلاعات تروریست های دستگیر شده برای رسیدن به سرکردگان مهم استفاده می کنیم.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ضمن هشدار نسبت به خطر خانواده ها و کودکان داعش در اردوگاه الهول، گفت که دولت عراق گام های زیادی برای بازپروری آنها برداشته است و بیش از 7 مرتبه آنان را از اردوگاه الهول به اردوگاه الجدعه آورده است و بسیاری از آنها در جامعه ادغام شده و به زندگی عادی خود بازگشته اند اما این مسئولیت تنها بر عهده عراق نیست بلکه مسئولیت همه جهان است زیرا گروه تروریستی داعش بین المللی است و نه داخلی.

وی درباره میزان هماهنگی با نیروهای قسد گفت که هماهنگی وجود دارد اما همانطور که می دانید قسد حکومت نیست زیرا سوریه نظام و حکومت دارد.

رسول در پاسخ به سوالی درباره وضعیت امنیتی در مناطق مورد مناقشه بین اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق گفت که دوست ندارم بگویم مناطق مورد مناقشه، ما یک کشور و یک ملت با ادیان و مذاهب و قومیت های مختلف هستیم و یک نقش زیبا را تشکیل می دهیم، ملت کرد ملت ما، خانواده و مردم ما هستند و اینکه پیشرفت اربیل و سلیمانیه و دهوک و سایر مناطق را می بینیم افتخاری برای ما است، ما به آن مناطق، مناطق خالی یا متروکه می گوییم که میان منطقه حضور نیروهای دولت فدرال و نیروهای پیشمرگه است.

وی ادامه داد که اکنون مراکز هماهنگی مشترکی با برادران در وزارت پیشمرگه در چند استان وجود دارد و ما نمایندگانی در وزارت پیشمرگه داریم، روابط دولت فدرال با اقلیم کردستان خوب است و حضور رئیس ستاد کل وزارت پیشمرگه در بغداد و نشست شورای امنیت وزارتی عراق، پیامی دیگری از همکاری گسترده بغداد و اربیل است.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا