سیاسی

دیدار السودانی با مدیرکل یونسکو

نخست وزیر عراق در دیدار با مدیر کل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد خواستار افزایش حمایت این سازمان از تلاش ها برای بازگردانی آثار باستانی مسروقه عراق شد.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق در دیدار با مدیر کل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد خواستار افزایش حمایت این سازمان از تلاش ها برای بازگردانی آثار باستانی مسروقه عراق شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق روز دوشنبه در دفتر خود با «ادره آزوله» مدیر کل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) و هیئت همراه او دیدار کرد.

السودانی در ادامه دیدار با آزوله در سفر خود به پاریس، از تلاش های یونسکو و اقدامات این سازمان در عراق قدردانی کرد.

نخست وزیر عراق خواستار افزایش حمایت یونسکو از تلاش ها در زمینه بازگردانی آثار باستانی مسروقه عراق شد و بر ارزیابی خود از تلاش های این سازمان برای گنجاندن بسیاری از میراث مادی و طبیعی عراق در فهرست میراث جهانی تاکید کرد.

وی از تلاش عراق برای همکاری های بیشتر با یونسکو در موضوعات مختلف از جمله پرونده آوارگان و اردوگاه های آن، کمک به آماده سازی آوارگان و فراهم کردن فرصت آموزش برای آن ها، حفظ اماکن تاریخی در معرض تخریب به دست داعش، ایجاد توانایی های انسانی، توسعه شیوه های آموزشی و دیگر موضوعات خبر داد.

مدیرکل یونسکو نیز بر آمادگی این سازمان برای همکاری های علمی، فرهنگی و تاریخی در تمام اشکال تاکید و به تمایل این سازمان در ارائه کمک در موضوع نوسازی شیوه های آموزشی و موازی سازی آنها با استانداردهای بین المللی اشاره کرد.

وی همچنین همکاری با عراق را ادامه دار دانست و گفت که سفرش به این کشور به منظور تعیین اولویت ها و ایجاد طرح هایی برای توسعه کار مشترک انجام شده است.

مدیر کل یونسکو آمادگی این سازمان برای ارسال تیم ویژه حمایت از عراق در زمینه مدیریت آب ضمن برنامه بین المللی هیدرولوژیکی اعلام کرد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا