اجتماعیاقتصادی

عتبه حسینی از پیشرفت در ساخت شهر زیرزمینی در کربلا خبر داد

عتبه حسینی در راستای تلاش های خود برای پذیرایی از زائران و ارائه بهتر خدمات، از نزدیک بودن تکمیل شهر زیرزمینی با گنجایش یک میلیون زائر خبر داد.

میدل ایست نیوز: عتبه حسینی در راستای تلاش های خود برای پذیرایی از زائران و ارائه بهتر خدمات، از نزدیک بودن تکمیل شهر زیرزمینی در کربلا با گنجایش یک میلیون زائر خبر داد.

به گزارش روزنامه «الصباح» «حسین رضا مهدی» رئیس بخش طرح های فنی مهندسی عتبه حسینی گفت: طرح توسعه آستان مقدس حسینی بزرگترین طرح اجرایی تاریخ در این مکان است.

وی افزود: مساحت این طرح حدود 500 هزار متر مربع است و قابلیت گنجایش یک میلون زائر را دارد.

وی ادامه داد: مدیریت عتبه حسینی همواره از ناتوانی در پذیرایی از جمعیت بالای زائران رنج می برد؛ چراکه این جمعیت در مراسمی مانند زیارت عرفه، شب های جمعه و ماه رمضان به چند میلیون نفر می رسد و در ایام ماه شعبان و اربعین حسینی از 20 میلیون نفر نیز فراتر می رود.

این در حالی است که مساحت آستان حسینی کمتر از 15 هزار متر مربع بوده و توانایی پذیرایی از این خیل گسترده زائران را ندارد؛ بنابراین تصمیم به توسعه مساحت عتبه حسینی به 500 هزار متر مربع یعنی 33 برابر مساحت موجود گرفته شد تا ظرفیت پذیرایی همزمان از یک میلیون زائر ایجاد شود.

وی افزود: این طرح از 2010 با دستور شیخ «عبدالمهدی الکربلایی» تولیت عتبه حسینی آغاز شد که شامل دو بند بود. اولین مورد شامل ایجاد طرح اولیه برای مواردی از جمله ساختمان ها، تأسیسات، جاده ها و تونل ها بود که در این طرح گنجانده شده بود؛ دومین مورد نیز خرید املاک و مستغلات مجاور عتبه مانند هتل ها، مغازه ها و خانه ها به منظور ایجاد فضای کافی برای ایجاد یک شهر زیرزمینی بود.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا