اجتماعیسیاسی

هشدار نسبت به مهاجرت‌های دسته‌جمعی در عراق به علت خشکسالی

مدیر مرکز استراتژیک حقوق بشر عراق گفت که مهاجرت اقلیمی به علت بحران خشکسالی در عراق، هزاران خانواده را تهدید می کند.

میدل ایست نیوز: «فاضل الغراوی» مدیر مرکز استراتژیک حقوق بشر عراق گفت که مهاجرت اقلیمی به علت بحران خشکسالی در عراق، هزاران خانواده را تهدید می کند.

به گزارش «فرات نیوز» الغراوی گفت: عراق در بین کشورهای منطقه بیشترین آسیب را از متغیرهای آب و هوا می بیند؛ چراکه این کشور از چالش های بزرگ محیط زیستی که مهم ترین آن خشکسالی، کاهش سهم آبه عراق، فرسایش زمین، بیابان زایی و ریزگردهاست، رنج می برد.

وی افزود: تغییرات آب و هوایی بر کاهش محصولات کشاورزی تاثیر گذاشته و بیش از 50 هزار نفر از مردم عراق که در تالاب ها زندگی می کنند و منبع اصلی درآمدشان وابسته به آب است را با مشکل مواجه کرده و نیز موجب افزایش آلودگی محیط زیست شده است.

وی تصریح کرد: ادامه بحران آب و خشکسالی به مهاجرت اقلیمی هزاران خانواده می انجامد و خطر بزرگی برای زندگی آنان ایجاد می کند.

الغراوی نسبت به مهاجرت اقلیمی که به دلیل ادامه بحران آب و خشکسالی رخ خواهد داد، اعلام هشدار کرد.

وی از دولت عراق خواست برای رسیدگی به بحران آب با کشور های بالادست آب، اقدامات فوری انجام داده و اجرای باران های مصنوعی، جبران خسارات خانواده های آسیب دیده از این بحران و تشکیل واحد بشردوستانه اضطراری برای مقابله با بحران مهاجرت اقلیمی در عراق را در دستور کار خود قرار دهد.

منبع
فرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا