اقتصادی

آغاز بهره برداری از میدان نفتی در عراق با همکاری «لوک اویل» روسیه و «اینپکس» ژاپن

شرکت نفت ذی قار با کنسرسیومی از دو شرکت «لوک اویل» روسیه و «اینپکس» ژاپن، قرارداد راه اندازی میدان نفتی اریدو در مرز استان های ذی قار و المثنی را امضا کرد.

میدل ایست نیوز: شرکت نفت ذی قار با کنسرسیومی از دو شرکت «لوک اویل» روسیه و «اینپکس» ژاپن، قرارداد راه اندازی میدان نفتی اریدو در مرز استان های ذی قار و المثنی را امضا کرد.

به گزارش «الصباح»، این میدان نفتی با تولید روزانه 30 هزار بشکه فعالیت خود را آغاز می کند و طی چند سال آینده این مقدار به 250 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

این نخستین میدان نفتی عراق است که گاز در آن نمی سوزد و به طور کامل مورد بهره برداری قرار می گیرد.

«حیان عبدالغنی»، وزیر نفت عراق طی سخنرانی در مراسم امضای قرارداد این میدان نفتی گفت که این میدان جدید باعث تقویت تولید شرکت نفت ذی قار می شود و روزنه جدیدی برای حمایت استان المثنی هم خواهد بود.

«خضیر العبودی»، مدیر کل شرکت نفت ذی قار نیز تصریح کرد که بهره برداری از این میدان نفتی با مساحت 6 هزار کیلومتر مکعب در چارچوب برنامه ای تکامل یافته تعریف شده بود.

او گفت که این منطقه در واقع یک منطقه جنگی بود که با همکاری وزارت محیط زیست و وزارت بهداشت عراق عملیات گسترده مین زدایی آن انجام شد.

وی در ادامه گفت که عملیات حفاری با همکاری شرکت حفاری های نفتی و با استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها با هدف مطالعات پتروفیزیکی و به روزرسانی مدل های زمین شناختی و پژوهش های آزمایشگاهی و آزمایش نمونه های سنگی موجود صورت خواهد گرفت.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا