اجتماعیسیاسی

اقدامات بغداد برای برچیدن بیش از 25 اردوگاه آوارگان در اقلیم کردستان عراق

معاون وزارت امور مهاجران و آوارگان عراق گفت که از طریق هماهنگی با اقلیم کردستان عراق به دنبال بستن بیش از 25 اردوگاه آوارگان در اقلیم است.

میدل ایست نیوز: وزارت امور مهاجران و آوارگان عراق تاکید کرد که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق شخصا پرونده بازگشت داوطلبانه آوارگان و حل مشکلات آنها را پیگیری می کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، کریم النوری، معاون وزارت امور مهاجران و آوارگان عراق گفت که سفر شخص اول سازمان ملل یعنی آنتونیو گوترش به عراق، پیام اهتمام سازمان ملل به قضیه آوارگان در عراق و حل این بحران است.

وی اشاره کرد که این سفر در ارتباط با مساله آوارگان و برنامه دولت انجام شده است.

النوری افزود که گوترش در این سفر از کشورهای جهان خواست شهروندان خود را از اردوگاه های آوارگان خارج کنند زیرا ماندن آن ها بر منطقه و عراق تاثیر می گذارد.

وی از کشورهای جهان خواست از عراق الگوبرداری کنند و افزود که این کشور در حل بحران آوارگان پیشگام بوده است.

النوری با اشاره به اینکه بازگشت آوارگان نمی تواند اجباری باشد، گفت که تماس ها با اقلیم برای کمک به وزارت مهاجرت و امور مهاجران در بستن بیش از 25 اردوگاه وجود دارد.

وی درباره برخی از موانع بازگشت آوارگان و پرداخت حقوق مالی، بیان کرد که برخی مسائل لجستیکی درخصوص منازل آنها و برخی مسائل دیگر درخصوص وضعیت امنیتی مانع از بازگشت آنها می شود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا