سیاسی

ایران حمله اسرائیل به فرودگاه حلب را به شدت محکوم کرد

وزارت خارجه ایران حمله بامداد امروز اسرائیل به فرودگاه حلب در سوریه را به شدت محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه ایران حمله بامداد امروز اسرائیل به فرودگاه حلب در سوریه را به شدت محکوم کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه ایران «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله «تجاوزکارانه» و «غیر انسانی» بامداد امروز «رژیم آپارتاید صهیونیستی» به فرودگاه بین‌المللی حلب در سوریه را به شدت محکوم ‌و از نهادهای مسئول بین‌المللی خواست‌ برای متوقف کردن «جنایات این رژیم» اقدام فوری و مؤثر بعمل آورند.

کنعانی یادآور شد: «در حالی که زلزله‌زدگان سوری در حلب شرایط سختی را تجربه می‌کنند، رژیم صهیونیستی فرودگاه حلب را که مسیر اصلی رسیدن کمک‌های بین‌المللی به آنهاست، هدف حمله قرار می‌دهد و این مصداق آشکار جنایت علیه بشریت است».

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: «متأسفانه برخی کشورها و سازمان‌های غربی و حقوق بشری نسبت به تداوم حملات وحشیانه و غیرانسانی رژیم جنایتکار صهیونیستی به سوریه سکوت کرده که این سکوت مصداقی از تشویق رژیم یادشده بعنوان یک متجاوز و ناقض حقوق بشر و قوانین و مقررات بین المللی است».

به گزارش خبرگزاری رسمی «سانا»، یک مقام نظامی تأکید کرد که در ساعت 2:07 دقیقه بامداد امروز (سه‌شنبه 7 مارس) دشمن اسرائیلی در حمله‌ای هوایی از سمت دریای مدیترانه و غرب لاذقیه فرودگاه حلب را هدف قرار داد.

این گزارش افزوده که این حمله باعث خسارت مادی در فرودگاه و از کار افتادن آن شده است.

اسرائیل تاکنون چندین بار مواضعی را در سوریه بمباران کرده و این حملات چند بار باعث از کار افتادن فرودگاه‌های دمشق و حلب شده است.

منبع
وزرات خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا