خبر اولسیاسی

لاپید مهاجمان به روستای حواره را «یهودیان تروریست» خواند

نخست وزیر سابق اسرائیل عاملان حمله به روستای فلسطینی حواره در جنوب نابلس را «تروریست های یهودی» خواند.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر سابق اسرائیل عاملان حمله به روستای فلسطینی حواره در جنوب نابلس را «تروریست های یهودی» خواند.

به گزارش «آناتولی» «یائیر لاپید» نخست وزیر سابق اسرائیل پس از حمله دوشنبه شب شهرک نشینان اسرائیلی به حواره در توییتر خود نوشت: «شبی دیگر از خشونت های جنایت کارانه توسط تروریست های یهودی در حواره».

وی افزود: «این افراد نه نماینده ما هستند نه جزئی از ما».

لاپید در این توییت نوشت: شبه نظامیان اسموترچ (وزیر دارایی اسرائیل) و بن غفیر (وزیر امنیت داخلی اسرائیل) شورشیان واقعی هستند؛ آن ها باید بازداشت ومحاکمه شوند.

دوشنبه شب ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست در حمله به روستای حواره ضمن تیراندازی هوایی به سمت فلسطینیان ساکن روستا سنگ انداختند و هم‌زمان نیروهای ارتش نیز بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور به سمت فلسطینیانی که برای جلوگیری از ورود شهرک‌نشینان تجمع کرده بودند شلیک کردند.

رسانه‌های فلسطینی با انتشار ویدئویی از زخمی شدن دست‌کم یک فلسطینی بر اثر اصابت سنگ خبر دادند.

این حوادث ساعاتی پس از دستور «ایتمار بن غفیر» وزیر امنیت داخلی اسرائیل به تخریب خانه‌های فلسطینیان در بیت‌المقدس در ماه مبارک رمضان رخ داد.

از سوی دیگر، نیروهای اسرائیلی خانه‌های 3 فلسطینی را در محله وادی الحوز در قدس اشغالی تخریب و 13 فلسطینی را در مناطق گوناگون کرانه باختری دستگیر کردند.

همزمان رادیو اسرائیل با تنش‌ زا خواندن دستور بن غفیر خبر داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل جلسه‌ای با حضور رؤسای دستگاه‌های امنیتی از جمله رئیس ستاد ارتش و رئیس شاباک داشته که نتیجه آن اتفاق نظر درباره توقف اجرای عملیات مورد نظر بن غفیر در بیت‌المقدس شرقی بوده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا