اقتصادی

3.4 میلیارد دلار سود شرکت آلومینیوم امارات در سال 2022

شرکت «امارات گلوبال آلومینیوم» در سال 2022 توانست سود هنگفتی بالغ بر بیش از 3 میلیارد دلار رقم بزند.

میدل ایست نیوز: شرکت «امارات گلوبال آلومینیوم» در سال 2022 توانست سود هنگفتی بالغ بر بیش از 3 میلیارد دلار رقم بزند.

به گزارش «الخلیج آنلاین»، روز سه شنبه سودهای برآورد شده قبل از کاهش قیمت بهره و مالیات و هزینه مصرف به 3.4 دلار در سال 2022 رسید که این رقم نسبت به 2.5 میلیارد دلار سود این شرکت در سال 2021 افزایش 37 درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین سود خالص شرکت نیز بالغ بر 2 میلیارد دلار بوده در حالی که در سال 2021 این رقم چیزی حدود 1.5 دلار بوده و 34 درصد افزایش را نشان می دهد.

این شرکت توانسته تولید بی سابقه ای را در تمام مراحل زنجیره ویژه قیمت گذاری آلومینیوم از زمان استخراج تا تبدیل شدن به فلز قابل مصرف محقق کند.

از سوی دیگر، «عبدالناصر بن کلبان»، مدیر اجرایی شرکت «امارات گلوبال آلومینیوم» پیش بینی کرد که شرکت همچنان بتواند در طول سال 2023 سودهای بیشتری را محقق کند.

همچنین وی پیشبینی کرد که با توجه به نقش بنیادین این فلز در حرکت به سوی پایداری و کاهش آلودگی های کربنی، تقاضای خرید آلومینیوم در سراسر جهان طی دو دهه آینده افزایش خواهد یافت.

میانگین قیمت هر تن آلومینیوم این شرکت اماراتی در بورس لندن به 2 هزار و 715 دلار می رسد، در حالی که قیمت روزانه هر تن آلومینیوم در بورس لندن در مقطعی به بالاترین حد خود از یک دهه گذشته به میزان 3 هزار و 985 دلار در هر تن رسید.

این شرکت بزرگترین تولید کننده آلومینیوم با کیفیت بالا در جهان و همچنین بزرگترین شرکت صنعتی امارات در زمینه های غیر از نفت و گاز است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا