اجتماعی

800 موکب حسینی در خدمت زائران نیمه شعبان

بخش موکب داری کربلای معلی اعلام کرد که 800 موکب را برای ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع) در مراسم نیمه شعبان ثبت کرده است.

میدل ایست نیوز: بخش موکب داری کربلای معلی اعلام کرد که 800 موکب را برای ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع) در مراسم نیمه شعبان ثبت کرده است.

به گزارش «الصباح» مدیریت عبور و مرور استان کربلا تاکید کرد که هیچ گونه وقفه ای طی مراسم نیمه شعبان که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به اوج خود خواهد رسید، وجود ندارد.

«هاشم الموسوی» معاون ریاست اداره عبور و مرور استان کربلا گفت: تعداد درخواست ها از سوی صاحبان موکب ‌های حسینی که خواستار ارائه خدمات به زائران در ایام زیارت نیمه شعبان هستند، تاکنون به 800 درخواست رسیده است.

وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش تعداد مواکب و زائران هستیم.

وی ادامه داد: این موکب ها از شمال استان کربلا تا جنوب آن در 3 محور کربلا-بغداد ، کربلا-نجف و کربلا-بابل مستقر خواهند شد و به زائرانی که با پای پیاده به کربلا می آیند خدمت رسانی می کنند.

الموسوی همچنین به وجود همکاری سازنده میان نهاد های دولتی در استان کربلا و خارج از استان از جمله نهادهای امنیتی، خدماتی و بهداشتی اشاره کرد که مورد نیاز زائران در طول این مراسم است.

«صباح الموسوی» مدیر کل اداره بهداشت کربلا نیز گفت: با نظارت «صالح الحسناوی» وزیر بهداشت عراق، اداره بهداشت کربلای معلی با همکاری وزارت بهداشت، اجرای طرح حمایت فوریت های پزشکی زیارت شعبان را آغاز کرد.

وی افزود: در این طرح 85 آمبولانس و 7 بیمارستان دولتی به زائران ارائه خدمت می کنند و افتتاح واحدی پزشکی در مرکز تخصصی جراحی سیده زینب (س) و همچنین آماده سازی 40 تیم بهداشتی جهت نظارت بر آب آشامیدنی و غذای ارائه شده به زائران در دستور کار این طرح است.

وی همچنین به افتتاح سالن کمک های اولیه در مراکز بهداشتی در ضلع شرقی و غربی و باب البغداد حرم حضرت عباس (ع) و نیز مرکز اورژانس العلویه در منطقه حی الغدیر و اورژانس مرکز بهداشتی در عون بن عبدالله(ع) و تجهیز آن با تمام اقلام دارویی و وسایل ضروری پزشکی اشاره کرد.

همچنین بخوانید

دستورات پلیس کربلا برای تامین امنیت زیارت نیمه شعبان

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا