سیاسی

اولتیماتوم 14 روزه السودانی به مقامات استان دیالی: برای اعمال قانون خط قرمزی نمی‌شناسیم

نخست وزیر عراق در سفر به استان دیالی به مقامات استان 2 هفته فرصت داد که به تنش های امنیتی در این منطقه پایان دهند.

میدل ایست نیوز:نخست وزیر عراق در سفر به استان دیالی به مقامات استان 2 هفته فرصت داد که به تنش های امنیتی در این منطقه پایان دهند.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق، «محمد شیاع السودانی»، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز ظهر (چهارشنبه)، در راس یک هیئت نظامی به دیالی رسید و ریاست نشست امنیتی در این استان را بر عهده گرفت.

وی در جریان گزارشی درباره اوضاع استان و تلاش های نیروهای امنیتی برای تحکیم امنیت و ثبات در شهرستان های این استان قرار گرفت و ناامنی های متعدد در چند منطقه از استان و ساز و کارهای حل آن را با مقامات استان بود.

همچنین السودانی دستور داد تا نیروهای نظامی و امنیتی بیشتری به این استان ارسال شود و به فرماندهان نیروهای امنیتی دو هفته مهلت داد تا امنیت و قانون را در سراسر این استان به اجرا در آورند.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که پرونده امنیت در عموم عراق از توجه فراوان دولت به عنوان اساس ثبات اجتماعی و اقتصادی برخوردار است و بر خودداری از پذیرش راه حل های امنیتی آشفته در پرونده امنیتی تاکید کرد.

همچنین افزود که مسائل قانونی باید روند طبیعی خود را در برخورد با افرادی که امنیت دیالی را بر هم زدند طی کند.

همچنین السودانی ضمن تاکید بر اینکه دولت به اجرای برنامه های اقتصادی و توسعه ای خود ادامه می دهد و هیچ خط قرمزی در برابر تحکیم امنیت و اعمال قانون نمی شناسد، بیان کرد که برخی نمی خواهند دولت به سمت پیشرفت و فعالیت های اقتصادی برود و تلاش می کنند تا دولت را به حاشیه بکشند.

ظهر امروز دفتر «محمد شیاع السودانی» ظهر امروز (8 مارس) خبر داد که وی در رأس یک هیئت نظامی و خدماتی وارد استان دیالی شده است.

یک مقام بلندپایه در این استان گفت که یک هیئت بلندپایه نظامی و امنیتی السودانی را همراهی می‌کند و وی قرار است با مقامات محلی و عشایر موضوع ناامنی‌های مکرر را بررسی کند.

وی گفت که استان دیالی از صبح امروز شاهد تدابیر شدید امنیتی است و پیش از رسیدن نخست‌وزیر، وزیر کشور و شماری از افسران امنیتی وارد استان شدند.

این مقام پیش‌بینی کرد که السودانی در این سفر مقامات ارشد امنیتی استان را برکنار کند.

در تازه ترین مورد ناامنی در این استان، «مثنی التمیمی» استاندار دیالی بامداد سه شنبه اعلام کرد که در یک حمله تبهکارانه در شهر مقدادیه 8 تن به جان باختند و 2 تن زخمی شدند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا