خبر اولسیاسی

بیانیه پنتاگون درباره دیدار آستین و السودانی: پایبندی به همکاری دفاعی بلندمدت امریکا و عراق

بر اساس بیانیه رسمی پنتاگون، وزیر دفاع امریکا و نخست وزیر عراق پایبندی به همکاری دفاعی بلندمدت دو کشور تأکید کردند.

میدل ایست نیوز: بر اساس بیانیه رسمی پنتاگون، وزیر دفاع امریکا و نخست وزیر عراق پایبندی به همکاری دفاعی بلندمدت دو کشور تأکید کردند.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت دفاع امریکا، «لوید آستین» روز سه‌شنبه در سفر به بغداد برای تأکید مجدد بر شراکت راهبردی عراق و امریکا با نخست‌وزیر و وزیر دفاع عراق دیدار کرد.

وی در این دیدار بر پایبندی امریکا و ائتلاف بین‌المللی به ارائه مشورت و کمک و افزایش توانمندی نیروهای امنیتی عراق به منظور تضمین شکست دائم داعش «که به دعوت دولت عراق انجام می‌شود» تأکید کرد.

آستین همچنین پیشرفت چشمگیر نیروهای عراقی و نقش پیشگام آنان در مبارزه با داعش را شایسته تحسین دانست و بر اهمیت ادامه روند بازگشت آوارگان و اسرای داعش از مناطق شمال شرق سوریه تأکید کرد.

همچنین بر اساس این بیانیه وزیر دفاع امریکا و نخست‌وزیر عراق بر پایبندی خود به همکاری دفاعی بلندمدت به عنوان محور اصلی شراکت راهبردی و فراگیر امریکا و عراق تأکید کردند.

وزیر دفاع امریکا همچنین از عراق برای حضور در گفت‌وگوهای مشترک دفاعی که زیر نظر دفتر وزیر دفاع در چارچوب توافق راهبردی دو کشور به منظور پیشبرد شراکت دفاعی عراق و امریکا برگزار می‌شود دعوت کرد.

 

پیش تر در بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق آمده بود «محمد شیاع السودانی» در دیدار «لوید آستین» وزیر دفاع امریکا روابط دوجانبه و همکاری‌های مشترک عراق و امریکا را بررسی کرد.

او گفت که بغداد اهتمام جدی به تقویت روابط با امریکا دارد و افزود که رویکرد حکومتش برقراری روابط متوازن با کشورهای منطقه و جهان است.

السودانی عراق را کلید امنیت و ثبات منطقه دانست و تأکید کرد که عراق نقش مهمی در نزدیک‌کردن دیدگاه‌ها و کاهش تنش‌ها در منطقه بر عهده دارد.

وزیر دفاع امریکا نیز در این دیدار بر اهتمام واشنگتن به حمایت از ثبات عراق تأکید کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا