سیاسی

توافق حزب دموکرات و اتحادیه میهنی کردستان درباره مذاکرات بیشتر با دیگر گروه‌ها

حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی در جلسه ای 5 ساعته درباره برگزاری سلسله نشست ها و دیدارهایی با دیگر طیف های ساکن اقلیم کردستان عراق توافق کردند.

میدل ایست نیوز: حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی در جلسه ای 5 ساعته درباره برگزاری سلسله نشست ها و دیدارهایی با دیگر طیف های ساکن اقلیم کردستان عراق توافق کردند.

به گزارش «الفرات نيوز»، دو حزب اصلی اقلیم کردستان عراق یعنی حزب دموکرات و اتحادیه میهنی روز چهارشنبه با یکدیگر بر سر برگزاری سلسله نشست ها و دیدارها با دیگر طیف های اقلیم برای بحث درباره مسئله سهمیه ثابت کرسی ها و قانون انتخابات و راه اندازی فعالیت کمیساریای عالی مستقل انتخابات و همه پرسی در اقلیم توافق کردند.

این دو حزب صبح امروز چهارشنبه (8 مارس)، نشستی در دفتر سیاسی اتحادیه میهنی اقلیم در شهر اربیل برای راه اندازی کمیساریای عالی مستقل انتخابات و همه پرسی در اقلیم برگزار کردند.

پس از این نشست 5 ساعته، «زانا ملا خالد»، رئیس فراکسیون حزب دموکرات کردستان در پارلمان این اقلیم با همتای خود در اتحادیه میهنی، « زیاد جبار» کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کردند و به دستاوردها و نتایج این نشست پرداختند.

ملا خالد در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد که نقاط مشترک بین دو حزب بسیار بیشتر از نقاط اختلاف است و در ادامه افزود که بیشتر اختلافات بر سر مسئله انتخابات است که در نشست امروز حل شد.

همچنین گفت که طی روزهای آینده نشستی با نمایندگان سایر طیف های اقلیم خواهیم داشت تا از نظرات آنان هم مطلع شویم و یک نشست هم با سایر احزاب و نیروهای کردستان برگزار خواهیم کرد تا از نظرشان درباره اصلاح قانون انتخابات که مربوط به ساکنان اقلیم کردستان است و مربوط به حزب یا نهاد مخصوصی نمی شود، آگاهی یابیم.

«محمود محمد»، سخنگوی حزب دموکرات پیش از این در گفت و گو با رسانه ها اعلام کرده بود که موضوع اصلی مورد بحث و بررسی به طور فشرده، موضوع سایر طیف های اقلیم بود.

محمد اظهار کرد که درباره ساز و کار مشارکت طیف ها در انتخابات پارلمان اقلیم بحث و گفت و گو کردیم و بر اساس توصیه های دفتر سیاسی حزب دموکرات تاکید می کنیم که ما نباید دیگران را نصیحت کرده و باید مسئله چگونگی مشارکت طیف های اقلیم را به خودشان واگذار کنیم و خود می توانند این تصمیم را بگیرند و آنگاه از تصمیم آن ها حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا