سیاسی

استقبال عمان از برقراری مجدد روابط ایران و عربستان

وزرات خارجه عمان از بیانیه سه جانبه مشترک عربستان، ایران و چین مبنی بر از سرگیری روابط دیپلماتیک عربستان و ایران استقبال کرد.

میدل ایست نیوز: وزرات خارجه عمان از بیانیه سه جانبه مشترک عربستان، ایران و چین مبنی بر از سرگیری روابط دیپلماتیک عربستان و ایران استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عمان، وزارت امور خارجه این کشور از بیانیه سه جانبه مشترک عربستان، ایران و چین مبنی بر از سرگیری روابط دیپلماتیک عربستان و ایران، بازگشایی سفارت ‌ها و نمایندگی های دو کشور طی حداکثر دو ماه و فعالسازی توافق همکاری امنیتی فی مابین و موافقت نامه همکاری در زمینه های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، فناوری و علمی، فرهنگی، ورزشی و جوانان استقبال کرد.

این وزارتخانه ابراز امیدواری کرد که این گام به تقویت ارکان امنیت و ثبات در منطقه و تحکیم همکاری‌های مثبت و سازنده که به نفع تمام مردم منطقه و جهان است، کمک کند.

پیش از این، در جریان مذاکرات فشرده مسئولین نهادهای امنیت ملی ایران و عربستان که از 6 تا 10 مارس در شهر پکن پایتخت چین برگزار شد، دو کشور توافق کردند که پس از 7 سال، روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند.

بر اساس توافق دو کشور، وزیران خارجه ایران و عربستان ضمن ملاقات با یکدیگر، حداکثر ظرف دو ماه، زمینه‌های اجرایی تبادل سفرا و بازگشایی سفارتخانه‌ها و همچنین سایر الزامات برای از سرگیری روابط را فراهم خواهند کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عمان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا