اجتماعیسیاسی

بهره‌مندی شهروندان کشورهای عربی از ویزای الکترونیک بریتانیا

دولت انگلیس از انتخاب کشورهای شورای همکاری و اردن به عنوان اولین کشورهایی در جهان خبر داد که شهروندان آن از سامانه جدید ویزای الکترونیکی سفر بهره مند خواهند شد که تاپایان سال جاری راه اندازی می شود.

میدل ایست نیوز: دولت انگلیس از انتخاب کشورهای شورای همکاری و اردن به عنوان اولین کشورهایی در جهان خبر داد که شهروندان آن از سامانه جدید ویزای الکترونیکی سفر بهره مند خواهند شد که تاپایان سال جاری راه اندازی می شود.

به گزارش «الخلیج آنلاین» وزارت کشور بریتانیا در بیانیه‌ ای اعلام کرد که قطر اولین کشوری خواهد بود که شهروندان آن می‌توانند از این سامانه بهره ببرند.

به گزارش روزنامه الکترونیکی «ایلاف»، شهروندان سایر کشورهای عضو شورای همکاری، علاوه بر اردن، از فوریه 2024 می توانند از این سامانه بهره ببرند.

این وزارتخانه اعلام کرد که سامانه جدید موسوم به (ETA) به طور کامل جایگزین سیستم ویزای الکترونیکی قبلی خواهد شد و تا پایان سال آینده میلادی برای تمام کشورهایی که دارندگان گذرنامه آن ها نیازی به ویزای توریستی کوتاه مدت بریتانیا ندارند، در دسترس خواهد بود.

این بیانیه می افزاید که شهروندان کشورهای مرتبط با این سامانه می توانند از طریق یک برنامه الکترونیکی درخواست مجوز ورود به بریتانیا را ارسال کنند که به آنها اجازه می دهد در مدت کوتاهی مجوز ورود را دریافت کنند.

این ویزا برای دو سال و چندین سفر معتبر خواهد بود و هزینه های دریافت این مجوزهای الکترونیکی مانند دیگر کشورهای فعلی بهره مند از این سامانه خواهد بود.

در این سامانه بیشتر مسافران درخواست خود را از طریق یک برنامه تلفن همراه ارسال کرده و پاسخ سریع به درخواست خود دریافت خواهند کرد و می توانند در طول دوره دو ساله اعتبار مجوز، چندین سفر به انگلستان داشته باشند.

رابرت جنریک وزیر مهاجرت وزارت کشور بریتانیا گفت که برنامه ویزای الکترونیکی سفر، تجربه سفر قانونی به بریتانیا را بهبود می بخشد و مسافران از کشورهای شورای همکاری اولین کسانی هستند که از آن بهره می برند.

مسافران قطری برای سفر به بریتانیا از 15 نوامبر 2023 به ویزای الکترونیکی نیاز دارند، اما می توانند از 25 اکتبر 2023 پیشاپیش درخواست دهند.

تا قبل از 15 نوامبر 2023، اتباع قطر همچنان باید طبق سامانه معافیت الکترونیکی روادید برای سفر به بریتانیا درخواست دهند.

مسافران از کشورهای عربستان، عمان، بحرین، کویت و امارات نیز از 22 فوریه 2024 به مجوز الکترونیکی نیاز خواهند داشت، اما می توانند از اول فوریه 2024 درخواست خود را ارائه دهند و پیش از آن، اتباع این کشورها همچنان نیاز به ارائه درخواست طبق سامانه معافیت الکترونیکی روادید برای سفر دارند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا