اقتصادی

وزارت برق عراق: 64 درصد هدررفت انرژی در سال 2022

بر اساس رصد وزارت برق عراق طی سال 2022، حدود 64 درصد از انرژی ویژه موسسات دولتی و منازل عراق به هدر رفته است.

میدل ایست نیوز: بر اساس رصد وزارت برق عراق طی سال 2022، حدود 64 درصد از انرژی ویژه موسسات دولتی و منازل عراق به هدر رفته است که این آمار در سال گذشته حدود 52 درصد بود.

«شیماء مظهر صادق»، رئیس بخش کیفی وزارت برق در گفتگو با الصباح گزارش داد که در سال 2021 انرژی برق هدر رفته چیزی حدود 52 درصد بوده است و در نتیجه شاهد افزایش زیاد میزان هدررفت سالیانه آن بوده ایم و این موضوع منجر به اتخاذ تصمیماتی از سوی وزارت برای جلوگیری از آن شده است.

وی گفت که وزارتخانه اقدام به نصب گسترده کنتورهای برقی در تمام موسسات دولتی و منازل مسکونی بدون هیچ هزینه مالی کرده است تا انرژی های هدررفته را رصد کند.

همچنین وی اشاره کرد که وزارت برق از طریق تیم های رصد کنتوری به این موضوع پی برد که برخی طرف ها که از قطعی برق مستثنی شده بودند اقدام به فروش غیر قانونی برق کرده اند.

صادق در ادامه افزود که کمیته های بررسی اقدام به ثبت تخلفات گسترده ای از سوی موسسات دولتی به ویژه وزارت دفاع و کشور و آموزش و پرورش کرده اند که کنتور نصب نکرده بودند.

وی خاطر نشان کرد که وزارت آموزش و پرورش دارای 6 هزار مدرسه است که هیچکدام کنتور ندارد و افزود که تبدیل ساختمان های مدرسه ای به ساختمان هوشمند تا حد زیادی در کاهش فشار بر شبکه ملی نقش دارد، به ویژه اینکه بیش از 16 هزار مدرسه جزء ساختمان هایی محسوب می شوند که بیشترین میزان هدررفت را دارد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا