سیاسی

استقبال نبیه بری از توافق ایران و عربستان

رئیس پارلمان لبنان از توافقی که میان ایران و عربستان تحت نظارت چین منعقد شد، قدردانی کرد.

میدل ایست نیوز: «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان از توافقی که میان ایران و عربستان تحت نظارت چین منعقد شد، قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان (وفا) رئیس پارلمان لبنان همچنین تلاش هایی که برای دستیابی به این توافق به ویژه از سوی عراق و عمان انجام شد را ستود.

وی گفت: این بارقه امیدی است که هرگز آن را از دست نداده ایم و نخواهیم داد؛ زیرا یقین داریم که اراده خیر، خرد و زبان عقل در این امت که دارای وجوه مشترکی است، بسیار بیشتر از آن چیزی است که آن را از حقوقش، تاریخ مشترکش، جغرافیای پیوسته اش، دین واقعی اش، خدای یگانه و قبله اش جدا می کند.

رئیس پارلمان لبنان گفت که ما اطمینان داشتیم که تصمیم به همگرایی و توافق، یقینا بر تمایل به واگرایی غالب خواهد شد.

نبیه بری ادامه داد: همان ‌قدر که ما این توافق تاریخی را ارج می نهیم، به همان اندازه درایت سران دو کشور را می ستاییم.

رئیس پارلمان لبنان افزود: سرنوشت امت اسلامی در پیشرفت، ثبات و شکوفایی اش در برخورد و گفت ‌و گوی مستمر، ارائه مشترکات و نفی هر چیزی است که آنها را از هم جدا و دور می‌کند.

وی تاکید کرد: ما به عربستان سعودی و ایران و رهبری دو کشور برای دستیابی به این توافق تاریخی و راهبردی که منطقه برای حفظ وضعیت فعلی خود و شکل دادن به آینده موفق و باثبات به آن نیاز دارد، تبریک می‌ گوییم.

پیش از این، در جریان مذاکرات فشرده مسئولین نهادهای امنیت ملی ایران و عربستان که از 6 تا 10 مارس در شهر پکن پایتخت چین برگزار شد، دو کشور توافق کردند که پس از 7 سال، روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند.

بر اساس توافق دو کشور، وزیران خارجه ایران و عربستان ضمن ملاقات با یکدیگر، حداکثر ظرف دو ماه، زمینه‌های اجرایی تبادل سفرا و بازگشایی سفارتخانه‌ها و همچنین سایر الزامات برای از سرگیری روابط را فراهم خواهند کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا