اقتصادی

افزایش صادرات گازوئیل روسیه به عربستان پس از تحریم های اروپا

با تحریم های اروپا علیه روسیه این کشور صادرات گازوئیل خود را به بازارهای آسیا و آفریقا و از جمله عربستان سعودی افزایش داده است.

میدل ایست نیوز: روسیه در حالی پس از تحریم های اروپا صادرات گازوئیل خود را به بازارهای آسیا و آفریقا افزایش داده است که تحریم های حاضر مانع صادرات این ماده نفتی به قاره اروپا می شود.

به گزارش «اویل پرایس»، روسیه صادرات گازوئیل خود به عربستان سعودی را از طریق محموله های مستقیم یا تعویض کشتی با هدف کوتاه کردن مسیر افزایش داده است.

علاوه بر آن، عربستان سعودی می تواند بخشی از گازوئیل روسیه را پس از پالایش جزئی به کشورهای دیگر آسیا و آفریقا صادر کند؛ نمونه آن دو محموله گازوئیل است که پس از تحویل در بندر «پریمورسک» دریای بالتیک روسیه به یک نفتکش دیگر که مقصدش بندر «راس تنوره» در عربستان سعودی بود منتقل شد.

همچنین برخی اطلاعات نشان می دهد که محموله دیگری از بندر «توابسی» واقع در دریای سیاه، از شیوه انتقال کشتی به کشتی استفاده کرده و سوخت را در بندر «جیزان» واقع در عربستان سعودی تخلیه کرده است.

عربستان سعودی از گازوئیل روسیه برای تامین سوخت نیروگاه های خود و نیازهای مربوط به پالایش نفت خام استفاده می کند که از این طریق امکان فروش نفت خام بیشتر در بازار جهانی فراهم می شود.

از طرف دیگر، اروپا واردات گازوئیل خود را از خاورمیانه به منظور جبران گازوئیل روسی افزایش داده است.

بر اساس اطلاعات بانک «جی پی مورگان»، امکان دارد صادرات سوخت روسیه به دلیل تحریم های اروپایی به میزان 300 هزار بشکه در روز کاهش یابد اما این بانک افزود که روسیه می تواند سطح تولید نفت خام خود را به همان میزان قبل از جنگ با اوکراین نگه دارد ولی بازگشت به سطح تولید نفت خام پیش از فراگیری جنگ دشوار خواهد بود.

منبع
Oil Price

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا