اقتصادیخبر اول

امضای سند مشترک توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق

ایران و عراق پس از پنجمین نشست کمیته مشترک دو کشور سند توسعه روابط اقتصادی را امضا کردند.

میدل ایست نیوز: ایران و عراق پس از پنجمین نشست کمیته مشترک دو کشور سند توسعه روابط اقتصادی را امضا کردند.

به گزارش «خبرگزاری عراق (واع)»، «اثیر الغریری»، وزیر بازرگانی عراقق، روز دوشنبه جزئیات پنجمین نشست کمیته مشترک ایران و عراق را اعلام و به امضای سند مشترک توسعه مناسبات اقتصادی اشاره کرد.

الغریری در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با « احسان خاندوزی»، وزیر اقتصاد و دارایی ایران، اظهار کرد که پنجمین نشست کمیته مشترک عراق و ایران شاهد امضای سند مشترک توسعه مناسبات اقتصادی دو جانبه بود که باعث افزایش تفاهمات اقتصادی و تأمین منافع هر دو کشور خواهد شد و برخی مسائل از جمله سرمایه گذاری ها در مناطق آزاد در زمینه بازرگانی و تبادل اقتصادی و برپایی مناطق صنعتی و همچنین همکاری در زمینه راه آهن و آبرسانی و مرزهای مشترک و زمینه های برق و نفت و امور بانکی را شامل می شود.

وی افزود که یادداشت های تفاهم و و فعال سازی آنچه در حال بررسی است نیز در این پرونده گنجانده شده و وزیر بازرگانی عراق و وزیر اقتصاد ایران موضوع را پیگیری خواهند کرد.

الغریری تاکید کرد که توافق کنونی با دستور نخست وزیر عراق و نظارت بخش خصوصی با هدف آسان سازی صادرات طرف عراقی و بهبود تراز تجاری دو کشور صورت می گیرد تا شاهد یک تبادل تجاری سازنده و توجه به صنایع و تولید کالاهای مرغوب از هر دو طرف باشیم.

وی خاطر نشان کرد که برنامه دولت عراق مبنی بر ایجاد روابط مناسب با تمام کشورهای جهان و به ویژه کشورهای همسایه است و توضیح داد که عراق نقش مثبتی در تفاهم نامه های بین المللی با کشورهای همسایه و مخصوصا جمهوری اسلامی ایران دارد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا