سیاسی

رایزنی ابوالغیط و پدرسن درباره تاثیر توافق ایران و عربستان بر اوضاع سوریه

دبیرکل اتحادیه عرب و فرستاده دبیرکل سازمان ملل به سوریه، درباره آخرین تحولات سوریه و تاثیر توافق ایران و عربستان بر اوضاع در این کشور رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: جمال رشدی، سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب گفت که احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب با جفری پدرسن، فرستاده دبیرکل سازمان ملل به سوریه رایزنی کرده است.

به گزارش روزنامه الصباح، وی افزود که دو طرف درباره تحولات سوریه و آخرین تحولات در این کشور به ویژه پس از آثار منفی زلزله ویرانگر در سوریه و ترکیه گفت وگو کردند.

رشدی گفت که پدرسن، گزارشی از تحولات اوضاع انسانی و کمک های بشردوستانه در سوریه در پی زلزله در این کشور و پیامدهای مختلف و سیاسی این زلزله به ابوالغیط ارائه کرد.

سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب در پاسخ به سوالی درخصوص پیش بینی اتحادیه عرب از تاثیر روابط عربستان و ایران بر اوضاع سوریه و بازگشت آن به کرسی خود در اتحادیه عرب، توضیح داد که سخن از تاثیر این توافق و بازتاب آن بر اوضاع سوریه زود است.

وی افزود که اتحادیه عرب تحولات اوضاع در سوریه را دنبال می کند و فرستاده سازمان ملل به سوریه نیز درباره آثار ازسرگیری روابط عربستان و ایران بر اوضاع در سوریه مذاکره کرده است.

رشدی تصریح کرد که اتحادیه عرب این توافق را مهم می داند و معتقد است که بر وضعیت منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

منبع
روزنامه الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا