سیاسی

شناور جدید سپاه ایران به پهپاد انتحاری 1300 کیلومتری مجهز شد

فرمانده نیروی دریایی سپاه ایران گفت که شناور جدید سپاه به موشکهای کروز 300 تا 750 کیلومتری و پهپادهای انتحاری با برد 1300 کیلومتر مجهز شده است.

میدل ایست نیوز: سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه ایران تاکید کرد: امروز برخی‌ کشورهای همسایه پای رژیم کودک کش‌صهیونیستی را به منطقه باز کرده اند اما بدانند اگر سنگی به ما بزنند ما هم پاسخ می دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایرانی تسنیم، تنگسیری طی سخنانی اظهار داشت: شناورهای طارق نیروی دریایی سپاه به موشک های 180 کیلومتری مجهز شده اند و می توانند این موشک ها را در حرکتی با سرعت 60 نات شلیک کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ایران ادامه داد: پوشش هوایی شناورها یکی از دغدغه های فرماندهان ما بود. بنابراین بر روی شناور عاشورا، موشک کوثر 200 را نصب کردیم که 10 کیلومتر برد دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین موشک عمودپرتاب نواب که توسط صنایع هوافضا وزارت دفاع تولید شده به تعداد 4 فروند بر روی شناور ذوالفقار که سرعتی معادل 70 نات دارد نصب شده است.

تنگسیری گفت: شناور شهید سلیمانی نیز مجهز به همین موشک نواب است و روز گذشته با موفقیت این موشک  را که 25 کیلومتر برد دارد تست کردیم.

وی افزود: بر روی شناور شهید سلیمانی، موشک‌های صیاد 3 با برد 150 کیلومتر هم نصب شده است.

سردار تنگسیری برد موشکهای کروز نصب شده بر روی شناور شهید سلیمانی را 750 کیلومتر عنوان کرد و اظهار داشت: شناورهای ما در الحاق جدید، 70 و 90 نات سرعت دارند و به موشک های ساخت وزارت دفاع مثل موشک نصیر با برد 120 کیلومتر مجهز هستند و در آینده نیز به موشک هایی با برد 140 کیلومتر مجهز خواهند شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ایران گفت: شناور پشتیبانی رزمی شهید مهدوی به موشکهای کروز 300 تا 750 کیلومتری و همچنین به پهپادهای عمود پرواز سپهر 7 با مداومت پروازی 8 ساعت و برد 200 کیلومتر و همچنین پهپادهای انتحاری با برد 1300 کیلومتر مجهز شده است و می تواند 5 بالگرد نیز با خود حمل کند.

تنگسیری عنوان کرد: شناور بعدی ما شناور شهید بهمن باقری است که یک ناو پهپادبر است. البته برد ناو شهید باقری را نسبت به شهید مهدوی افزایش داده ایم و از 19 هزار مایل دریایی فراتر برده ایم.

وی ادامه داد: دو شناور دیگر از کلاس شهید سلیمانی با نام شهید حسن باقری و شهید صیاد شیرازی سال آینده رونمایی می شوند که یکی ساخت وزارت دفاع و دیگر ساخت نیروی دریایی سپاه است.

سردار تنگسیری افزود: امروز برخی‌ کشورهای همسایه پای رژیم صهیونیستی را به منطقه باز کرده اند اما بدانند اگر سنگی به ما بزنند ما هم پاسخ می دهیم. اگر برای کشتی ها مشکلی پیش بیاید شهامت ایرانی اجازه نمی دهد که این حرکت بی پاسخ بماند.

وی در پایان گفت: ما شناورهای بی سرنشینی داریم‌که‌ به‌ هوش‌ مصنوعی مجهز هستند و قابلیت هدایت و حمله جمعی با چند شناور بی سرنشین دیگر را دارند.

منبع
تسنیم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا