اقتصادی

عدم تاثیر زلزله بر سفرهای نوروزی ایرانیان به ترکیه

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت که علی‌رغم زلزله اخیر در ترکیه، نوروز امسال نیز ترکیه پرمسافرترین مقصد خارجی ایرانیان خواهد بود.

میدل ایست نیوز: حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران تاکید کرد که نوروز امسال نیز مانند سال‌های گذشته بسیاری از شهروندان این کشور به ترکیه خواهند رفت.

به گزارش آناتولی، رفیعی در مصاحبه با خبرگزاری «ایلنا» همچنین اظهار داشت: هر سال در ایام نوروز پرمسافرترین مقصد خارجی شهروندان ایران، ترکیه بوده و است.

وی افزود: حتی امسال با وجود وقوع زلزله در ترکیه، باز هم این مقصد، در صدر استقبال گردشگران ایرانی است، چراکه زلزله در شهرهایی اتفاق افتاد که مقصد گردشگری نبودند.

او درباره نرخ تورهای ترکیه نیز گفت: وان چون امکان سفر زمینی دارد، از دیگر مقاصد گردشگری مانند استانبول، آنتالیا و مارماریس ارزان‌تر است و بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد.

رفیعی درباره تفاوت نرخ تورهای گردشگری نیز تصریح کرد: بسته سفر کمتر از 10 میلیون تومان به کیش و قشم نداریم. بسته سفر قشم به 16 میلیون تومان هم می‌رسد. تور ترکیه از این هم ارزان‌تر است.

وی در پایان گفت: آذربایجان، ارمنستان، دبی و مالزی از دیگر مقاصد سفرهای نوروزی ایرانی‌ها هستند. در این میان، قیمت تورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان تقریبا با مقاصد سفرهای داخلی برابری می‌کند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا