سیاسی

سفر لیندرکینگ به عربستان و عمان برای بررسی صلح در یمن

وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که فرستاده ویژه امریکا به یمن برای تداوم تلاش ها برای تداوم آتش بس در یمن به عربستان و عمان سفر کرده است.

میدل ایست نیوز: تیم لیندرکینگ، فرستاده امریکا به یمن، سفر به عربستان و عمان را برای پیشبرد فرایند صلح فراگیر و پایان جنگ پی در پی در یمن آغاز کرد.

به گزارش الخلیج آنلاین، وزارت خارجه امریکا در بیانیه ای اعلام کرد که لیندرکینگ به عربستان و عمان برای تداوم تلاش ها برای تداوم آتش بس در یمن سفر کرده است.

بیانیه مذکور افزود که این سفر پس از مکالمه تلفنی جو بایدن، رئیس جمهور امریکا با هیثم بن طارق، سلطان عمان درباره صلح در یمن انجام می شود.

وزارت خارجه امریکا توضیح داد که لیندرکینگ همه طرف ها را به استفاده از فرصت برای دستیابی به توافقی جدید و حرکت به سمت فرایند سیاسی فراگیر به رهبری یمن و تحت نظر سازمان ملل تشویق خواهد کرد.

وی قرار است با شرکا در سازمان ملل و شرکای بین المللی برای بسیج کردن حمایت بین المللی از صلح کنونی در یمن دیدار و اقدام به تشویق کمک کنندگان مالی به افزایش کمک های خود کند.

فرستاده امریکا به یمن، به حمایت از فرایند به رهبری سازمان ملل برای تخلیه نفت از نفکتکش صافر برای جلوگیری از وقوع فاجعه محیط زیستی، انسانی و اقتصادی در دریای سرخ نیز تشویق خواهد کرد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا