خبر اولسیاسی

اختصاصی/کنفرانس بین‌المللی گفت‌وگوی بغداد هفته آینده برگزار می‌شود

پنجمین کنفرانس بین‌المللی گفت‌وگوی بغداد با حمایت و تحت نظر نخست وزیر عراق و مشارکت مقامات امنیتی امارات، ترکیه، ایران، سوریه، قطر، عربستان و اردن در بغداد برگزار می‌شود.

میدل ایست نیوز: پنجمین کنفرانس بین المللی گفت‌وگوی بغداد توسط انستیتو گفت‌وگوی بغداد برگزار می شود.

به گزارش میدل ایست نیوز، از آنجا که عراق توانایی میزبانی گفت‌وگویی بین المللی برای تحقق ثبات در منطقه را دارد و ثبات عراق، ثبات منطقه و همچنین ثبات منطقه، ثبات عراق است، این کنفرانس به میزبانی بغداد برگزار می شود.

کنفرانس گفت وگوی بغداد، تجمعی برای گفت وگو است که سالانه در بغداد برگزار می شود و میزبان ده ها مسئول سیاسی، امنیتی، تاجر و شخصیت آکادمیک از عراق، منطقه و جهان است که به تبادل نظر درباره چالش های مختلف می پردازند.

نخستین کنفرانس گفت وگوی بغداد در ژانویه 2017 و چهارمین کنفرانس گفت وگوی بغداد نیز در اوت 2021 برگزار شد.

کنفرانس امسال با حمایت و تحت نظر محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و نظارت مشاور امنیت ملی عراق برگزار می شود.

از طحنون بن زاید، مشاور امنیت ملی امارات، هاکان فیدان، رئیس سرویس اطلاعاتی ترکیه، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، علی مملوک، معاون امور امنیتی رئیس جمهور سوریه، محمد المسند، مشاور امور امنیت ملی امیر قطر، عبدالعزیز الهویرینی، رئیس امنیت کشور عربستان و احمد طوقان، رئیس سرویس اطلاعاتی اردن برای حضور در این کنفرانس دعوت شده است.

پیش از این میدل ایست نیوز به نقل از یک منبع مطلع در دفتر مشاور امنیت ملی عراق گزارش داده بود که شمخانی اوایل هفته آینده به بغداد سفر می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا