سیاسی

بشار اسد: مواضع امارات همواره عقلانی و اخلاقی بوده است

رئیس جمهور سوریه و رئیس امارات متحده عربی روابط دو جانبه و راه های تحکیم و تحولات مثبت منطقه را ارزیابی کردند.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور سوریه و رئیس امارات متحده عربی روابط دو جانبه و راه های تحکیم و تحولات مثبت منطقه را ارزیابی کردند.

به گزارش «روسیا الیوم»، بر اساس بیانیه ریاست جمهوری سوریه، دو طرف با حضور هیئت ها، گفت و گوهای رسمی در قصر الوطن واقع در ابوظبی داشتند.

این گفت و گوها شامل بررسی راه های تحکیم روابط دوجانبه بین دو کشور دوست و برادر و همچنین بررسی تحولات مثبت منطقه و تلاش برای ایجاد ثبات و استقرار کشورها بود. همچنین به همکاری های اقتصادی بین دو کشور نیز پرداخته شد.

«بشار الاسد»، رئیس جمهور سوریه، مواضع امارات را همواره عاقلانه و اخلاقی دانست و گفت که این کشور در خاورمیانه نقش مثبت و کارآمدی برای برقراری روابط میان کشورهای داشته است.

وی تاکید کرد که نقش امارات همسو با چشم انداز سوریه در زمینه تقویت روابط دوجانبه بین کشورهای عربی با هدف دستیابی به کنش مشترک عربی است و منافع ملت ها را محقق می سازد و قطع رابطه یک اصل نادرست در سیاست بوده و روابط کشورهای عربی باید سالم و برادرانه باشد.

بشار الاسد از محمد بن زائد و مقامات و ملت دولت امارات در حمایت از مردم سوریه پس از زلزله قدردانی کرد و گفت که امارات نقش کارآمدی برای عبور سوریه از این بحران ایفا کرد.

از سوی دیگر، محمد بن زائد، رئیس امارات متحده عربی بر اهمیت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و تحکیم روابط بین تمام کشورهای عربی و منافع ایشان تاکید و خاطر نشان کرد که امارات با دل و جان در کنار سوریه ایستاده است و از این کشور پس از زلزله و جنگ حمایت های مختلف به عمل می آورد.

همچنین محمد بن زائد به اقلیت سوری موجود در امارات اشاره کرد و گفت که این اقلیت تاثیر ویژه و مثبتی در ساخت دولت امارات و رشد چرخ اقتصادی آن داشته است.

پیش از این، «محمد بن زاید» رئیس امارات تأکید کرد که در دیدار «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه مذاکرات مثبت و سازنده‌ای برای تقویت روابط برادرانه و توسعه در راستای منافع دو کشور و دو ملت داشته است.

وی گفت که این توافقات موجب تقویت همکاری‌ها و هماهنگی‌ها در مسائلی که به نفع ثبات و توسعه در سوریه و منطقه است می‌شود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا