اجتماعیسیاسی

ساعات کار ماه رمضان در کشورهای عربی منطقه

کشورهای عربی منطقه ساعات رسمی کار در ماه رمضان را که به طور میانگین حدود 5 ساعت است، اعلام کردند.

میدل ایست نیوز: کشورهای عربی منطقه ساعات رسمی کار در ماه رمضان را که به طور میانگین حدود 5 ساعت است، اعلام کردند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» وزارت کار عمان روز سه شنبه بیانیه ای را در خصوص اجرای سیستم کار منعطف در ماه رمضان با مجموع 5 ساعت کاری صادر کرد.

طبق این بیانیه ساعات کار رسمی عمان در 4 شیفت خواهد بود: از 7 صبح تا 12 بعد از ظهر؛ از 8 صبح تا 1 بعد از ظهر؛ از 9 صبح تا 2 بعد از ظهر و از 10 صبح تا 3 بعد از ظهر.

همچنین مقرر شد ساعات کار کارگران مسلمان در مؤسسات بخش خصوصی به 6 ساعت در روز و حداکثر 30 ساعت در هفته کاهش یابد.

«محمد السلیطی» وزیر دولت در امور کابینه قطر، بخشنامه ای را صادر و ساعات کار در ماه رمضان را برای وزارتخانه ها، سازمان های دولتی، نهادهای عمومی و موسسات مشخص کرد.

در این بخشنامه مقرر شد ساعات کاری رسمی در ماه رمضان برای کارکنان کشوری از ساعت 9 صبح تا 2 بعد از ظهر به مدت 5 ساعت در روز باشد.

وزارت منابع انسانی و توسعه اجتماعی عربستان نیز اعلام کرد که ساعات رسمی کار در ماه رمضان در این کشور تنها به 5 ساعت محدود خواهد شد.

این وزارتخانه اعلام کرد که ساعات کاری در طول روزهای ماه رمضان از ساعت 10 صبح شروع و در ساعت 3 بعد از ظهر پایان می یابد.

همچنین در امارات، اداره فدرال منابع انسانی دولت بخشنامه ای را در خصوص تعیین ساعات کاری رسمی صادر کرد که طبق آن ساعات کاری در ماه رمضان در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح شروع می شود و در ساعت دو و نیم بعد از ظهر پایان می یابد.

در روزهای جمعه نیز ساعات کار از 9 صبح تا ساعت 12 ظهر تعیین شد.

«سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد و نخست وزیر بحرین نیز بخشنامه ای در خصوص ساعات رسمی کار در ماه رمضان سال 1444 هجری قمری صادر کرد.

در این بخشنامه آمده است که در ماه رمضان ساعت رسمی کار در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات عمومی بحرین از 8 صبح تا 2 بعد از ظهر خواهد بود.

کویت نیز از طریق اداره خدمات شهری در اواسط ماه جاری تصمیمی مبنی بر تعیین ساعات رسمی کار در ماه رمضان در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه هر هفته به میزان 4 ساعت و نیم در روز صادر کرده بود.

این اداره ساعات کار را در 3 شیفت از 9:45 صبح تا 14:15 یا از 10:15 صبح تا 14:45 و از 10:45 صبح تا 3:15 بعد از ظهر تعیین کرد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا