سیاسی

بازداشت رئیس اسبق اداره اوقاف اهل سنت عراق

نیروهای امنیتی عراق رئیس اسبق دیوان اوقاف اهل سنت را در شهر بعقوبه در مرکز استان دیالی دستگیر کردند.

میدل ایست نیوز: نیروهای امنیتی عراق روز سه شنبه «سعد کمبش» رئیس اسبق دیوان اوقاف اهل سنت را در شهر بعقوبه در مرکز استان دیالی دستگیر کردند.

به گزارش «بغداد الیوم» «عبدالخالق العزاوی» رئیس دیوان اوقاف اهل سنت عراق گفت: پس از ارائه پرونده های فسادی که بارزترین آنها هتل آرمادا است، نیروهایی امنیتی، رئیس اسبق اداره اوقاف اهل سنت عراق را از منزلش در بعقوبه بازداشت کردند.

سازمان پاکدستی عراق در اوایل ماه مارس اعلام کرد که حکم بازداشت سعد کمبش، رئیس اسبق اداره اوقاف اهل سنت و مدیرکل سابق در همان اداره صادر شده است.

اداره تحقیقات سازمان پاکدستی عراق تأکید کرد که دادگاه تحقیق صلاح الدین، ویژه پرونده های این سازمان، حکم بازداشت رئیس اسبق اداره اوقاف اهل سنت و مدیرکل سابق اداره مهندسی در دادگاه را صادر کرد.

این اداره افزود که حکم صادره با توجه به بزرگنمایی در قیمت ها برای اجرای طرح مناره های آهنی مساجد در سراسر استان صلاح الدین و صرف مبالغ هنگفتی برای آن ها، و نیز مغایرت اجرای این طرح با مفاد قرارداد بوده است.

اداره تحقیقات سازمان پاکدستی عراق اعلام کرد: دادگاه تحقیق صلاح الدین با استناد به مفاد ماده (340) قانون عراق قرار بازداشت متهمان را صادر کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا