خبر اولسیاسی

سفیر روسیه در عراق: مشکلات فعلی عراق ناشی از مداخله امریکا است

سفیر روسیه در بغداد، گفت که مشکلات امروز عراق عمدتا به دلیل تهاجم نظامی نیروهای چند ملیتی به رهبری ایالات متحده در سال 2003 است.

میدل ایست نیوز: «البروس کوتراشف» سفیر روسیه در بغداد، گفت که مشکلات امروز عراق عمدتا به دلیل تهاجم نظامی نیروهای چند ملیتی به رهبری ایالات متحده در سال 2003 است.

به گزارش «روسیا الیوم» سفیر روسیه در عراق در جریان بحث و گفت و گو با موضوع «عراق پس از بیست سال/نتایج مداخله امریکا» گفت: در آن زمان امریکا و انگلیس و کشورهای وابسته به آن ها یک ماجراجویی نظامی بزرگ محاسبه نشده و نا موجه، بدون قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که نقض آشکار قانون است را انجام داده و به عراق حمله کردند.

وی افزود که این اقدام بسیار زشت و غیرمنتظره بود؛ آن ها به یک کشور مستقل عضو سازمان ملل حمله کردند و خاک آن را اشغال کردند.

سفیر روسیه ادامه داد: کشور عراق در حال حاضر در شرایط بسیار سختی قرار دارد و مشکلات امروز عراق ناشی از حوادثی است که در آن زمان رخ داد؛ پس از آن، اشغالگران با حماقت و بلاهت تلاش کردند تا زندگی را در آنجا سامان دهند.

سفیر روسیه خاطرنشان کرد: ماجراجویی امریکایی-انگلیسی درها را به روی تهدید تروریسم بین المللی در عراق باز کرد.

این دیپلمات افزود: دوره ای بود که عراق کانون تروریسم بین المللی بود؛ به طوری که روزانه حملات انتحاری از سوی القاعده صورت می گرفت و گاهی 20 عملیات انتحاری در روز رخ می داد.

سفیر روسیه در عراق گفت که این تهاجم، تنش های قومی و فرقه ای ایجاد کرد و مردم مجبور به ترک محل زندگی خود و رفتن به نقاط دیگر شدند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا