سیاسی

واکنش قطر به اظهارات وزیر دارایی اسرائیل

دولت قطر اظهارات اخیر وزیر دارایی اسرائیل مبنی بر عدم وجود ملتی به نام فلسطین را به شدت محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: دولت قطر اظهارات اخیر «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی اسرائیل مبنی بر عدم وجود ملتی به نام فلسطین و نیز استفاده از نقشه ای شامل مرزهای اردن و فلسطین را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا) وزارت امور خارجه قطر روز سه شنبه در بیانیه ای اظهارات وزیر اسرائیل را گواه جدیدی بر نژادپرستی دولت اسرائیل و تلاشی برای جعل تاریخ و نفی حق موجودیت مردم فلسطین دانست.

این وزارتخانه در عین حال تاکید کرد که اظهارات افراطی و ادعاهای سست مغایر با ارزش های انسانی، از سوی تاریخی که مؤید وجود مردم فلسطین از ازل در این سرزمین است، تکذیب شده است.

وزارت خارجه قطر همچنین استفاده وزیر دارایی اسرائیل از نقشه کذایی را نقض آشکار پیمان های بین المللی دانست و از جامعه جهانی خواست که مسئولیت های خود را بر عهده گرفته و اسرائیل را ملزم به احترام به قطعنامه های بین المللی کند.

وزارت امور خارجه قطر بار دیگر بر موضع قاطع این کشور در مورد آرمان فلسطین، حقوق مشروع ملت فلسطین و ایجاد کشور مستقل در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

بزالل اسموتریچ، رهبر حزب راست افراطی «صهیونیست مذهبی» روز یکشنبه در دیدار با حامیان اسرائیل در پاریس مدعی شد که «چیزی به نام ملت فلسطین وجود ندارد».

منبع
قنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا