اقتصادیسیاسی

دیدار بازرگانان ترکیه با نخست وزیر عراق

نخست وزیر عراق در آنکارا با جمعی از تجار، سرمایه گذاران، نمایندگان اتحادیه ها و مقامات بخش خصوصی ترکیه، با حضور وزیر بازرگانی این کشور دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق روز چهارشنبه در آنکارا با جمعی از تجار، سرمایه گذاران، نمایندگان اتحادیه ها و مقامات بخش خصوصی ترکیه، با حضور «محمد موش» وزیر بازرگانی این کشور دیدار کرد.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، السودانی تفاهمات انجام شده در سفرش با طرف ترکیه ای را که برگرفته از اراده واقعی برای حرکت دو کشور برای حرکت به سوی تحکیم روابط در تمام زمینه که مهمترین آن فعالیت شرکت ها و سرمایه گذاران ترکیه در عراق و تسهیل مبادلات تجاری است، برای حضار تشریح کرد.

السودانی به اولویت های کار دولت عراق، که در درجه اول بخش خدمات، مسکن، حمل و نقل، ساخت مدارس و بهره برداری مشترک از بیمارستان ها با مشارکت بخش خصوصی است، اشاره کرد.

وی از بازرگانان ترکیه خواست تا در طرح های زیربنایی و فرصت های سرمایه گذاری مشارکت کنند.

نخست وزیر عراق همچنین اهمیت تصویب بودجه 3 ساله توسط دولتش را که تأثیر مثبتی بر جریان تأمین مالی شرکت ها و سهولت اجرا و نیز اقدامات دولت برای تشویق فضای سرمایه گذاری در عراق و حذف بوروکراسی و تشریفات اداری و فساد دارد، تشریح کرد.

السودانی در این دیدار به اهمیت گنجاندن طرح صندوق توسعه عراق و صندوق های فرعی آن در قانون بودجه اشاره کرد.

وی در مورد اهمیت طرح راه توسعه صحبت کرد که بررسی ها نشان می دهد که به عنوان یک کریدور حمل و نقل برای کالا و انرژی در سال های آینده خواهد بود؛ و اینکه طرح بندر الفاو علاوه بر پروژه اصلی شاهد اجرای موازی پروژه های تفصیلی و پشتیبان نیز است.

نخست وزیر عراق از بازرگانان ترکیه ای خواست تا فعالیت های صنعتی و تجاری خود را در شهرک صنعتی وابسته به بندر فاو مستقر کنند.

السودانی وعده داد که به اتخاذ تصمیماتی که فعالیت سرمایه گذاران را تسهیل می کند، ادامه دهد که مهمترین آن ها تصمیم گیری برای تسهیل در اخذ روادید ورودی و رفع موانعی است که مانع از سرعت فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری می شود.

تجار و سرمایه گذاران ترکیه نیز از اقدامات دولت عراق برای تشویق سرمایه گذاری قدردانی کرده و متعهد شدند که به طرح های راهبردی، پروژه های زیربنایی و خدمات رو به رشد در عراق کمک کنند.

منبع
دفتر نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا