خبر اولسیاسی

مفتی لبنان: یا انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت، یا آشوب

مفتی اعظم لبنان نسبت به آشوب در این کشور در صورت عدم انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت هشدار داد.

میدل ایست نیوز: «عبداللطیف دریان» مفتی اعظم لبنان، روز چهارشنبه نسبت به آشوب در این کشور در صورت عدم انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت هشدار داد.

به گزارش «آناتولی» دریان در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: «ای سیاستمداران لبنان! از اتلاف وقت دست بردارید، در آخرین مراحل فروپاشی هستیم، نظرات خود را در سرنوشت کشورتان متحد کنید».

وی افزود: «یا انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت و یا آشوبی که کم کم نشانه‌های آن در کشور نمایان شده و مردم تاوان آن را خواهند داد».

پارلمان لبنان از سپتامبر گذشته 11 بار در انتخاب جانشین «میشل عون» رئیس جمهور سابق که دوره او در اکتبر 2022 به پایان رسید، شکست خورده است، و دولت فعلی از زمان انتخابات پارلمانی در ماه مه گذشته همچنان به عنوان دولت پیشبرد امور ادامه کار می دهد.

مفتی لبنان خواستار مقابله با تمام کسانی شد که برای از بین بردن وحدت ملی تلاش می کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیروت با وجود مسلمانان و مسیحیان، تفرقه را نمی پذیرد و ما همچون سنگری در مقابل آسیب رساندن به وحدت بیروت و وحدت نهادهای آن می ایستیم.

از سال 2019، لبنانی ها از یک بحران شدید اقتصادی بی سابقه رنج می برند که منجر به سقوط بی سابقه ارزش لیره و نیز کمبود سوخت و دارو و کاهش شدید قدرت خرید شده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا