اجتماعی

دیده بان حقوق بشر عراق: آب های عراق آلوده به نفت و فاضلاب است

دیده بان حقوق بشر عراق گفت که آب های عراق به شدت آلوده است و نفت، فاضلاب و زباله های پزشکی به رودخانه ها ریخته می شوند.

میدل ایست نیوز: دیده بان حقوق بشر عراق گفت که آب های عراق به شدت آلوده است و نفت، فاضلاب و زباله های پزشکی به رودخانه ها ریخته می شوند.

به گزارش «روسیا الیوم» دیده بان حقوق بشر عراق در گزارشی که روز چهارشنبه در وب ‌سایت خود منتشر کرد، اظهار داشت: سال‌ هاست که عراقی‌ ها آب آلوده به مدفوع، نفت و فاضلاب می ‌نوشند و دولت ها علی رغم بودجه های هنگفت مالی که در دو دهه گذشته توسط پارلمان عراق تصویب شده، نتوانسته اند راه حلی برای مشکل آلودگی آب که به منبع اصلی بیماری برای تعداد زیادی از مردم عراق تبدیل شده است، بیابند.

دیده بان حقوق بشر عراق افزود: با افزایش جمعیت، کاهش سرویس دهی شبکه های تصفیه آب و افزایش زباله های نفتی و پزشکی که به طور مداوم به رودخانه ها ریخته می شود، درصد آلودگی آب در عراق هر سال افزایش می یابد.

دیده بان به نقل از یک پزشک عراقی شاغل در یک بیمارستان دولتی گفت: آب رودخانه های دجله و فرات برای نوشیدن مناسب نیست و عامل اصلی سرطان به ویژه در استان بصره است.

این پزشک افزود: من تعداد زیادی از بیماران سرطانی را دیدم و متوجه شدم که آب عامل اصلی این امر است. آب های عراق به شدت آلوده است.

دیده بان حقوق بشر عراق ادامه داد: رهگذران از جمله شهروندان، مقامات دولتی و نهادهای نظارتی متوجه اتفاقاتی می شوند که بر رودخانه دجله در بغداد می افتد و آن تبدیل شدنش به محل دفن زباله برای بیمارستان ها و مراکز درمانی و نیز نیروگاه ها و پالایشگاه های نفت است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا