سیاسی

هرتزوگ ماه رمضان را به سران کشورهای عربی و اسلامی تبریک گفت

رئیس جمهور اسرائیل در پیامی فرا رسیدن ماه رمضان را به رهبران و رؤسای جمهور جهان عرب و اسلام تبریک گفت و برای صلح و ثبات در منطقه ابراز امیدواری کرد.

میدل ایست نیوز: اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل در پیامی فرا رسیدن ماه رمضان را به رهبران و رؤسای جمهور جهان عرب و اسلام تبریک گفت و برای صلح و ثبات در منطقه ابراز امیدواری کرد.

به گزارش «آناتولی» دفتر هرتزوگ روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که وی با محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، محمد بن زاید، رئیس امارات، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن و حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین، تلفنی گفت و گو کرده است.

بر اساس این بیانیه، رئیس جمهور اسرائیل همچنین با رؤسای جمهور قزاقستان، آذربایجان، آلبانی، سنگال، کوزوو و سران سایر کشورها نیز گفت و گو کرد.

به گفته این منبع، هرتزوگ در این تماس ها امیدواری خود را برای صلح و ثبات در منطقه ابراز و رمضانی را آرزو کرد که برای آن ها صلح، شادی و سلامتی به همراه داشته باشد.

وی همچنین برای محمد ششم پادشاه مراکش و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر پیام های تبریکی فرستاد.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) نیز اعلام کرد که هرتزوگ طی تماس تلفنی حلول ماه مبارک رمضان را به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تبریک گفت.

به گفته همین منبع، عباس آرزوی خود را برای برقراری صلح و ثبات در فلسطین و منطقه از طریق دستیابی ملت فلسطین به حقوق مشروع خود ابراز کرد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا