اقتصادی

جزئیات مذاکرات عراق و ترکیه درباره بندر فاو و «جاده توسعه»

وزیر حمل و نقل عراق از جزئیات گفت و گوهای هیئت عراقی به ریاست نخست وزیر عراق با طرف ترکی درباره پروژه «جاده توسعه» خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزیر حمل و نقل عراق از جزئیات گفت و گوهای هیئت عراقی به ریاست نخست وزیر عراق با طرف ترکی درباره پروژه «جاده توسعه» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری عراق (واع)، «رزاق محیبس السعداوی»، وزیر حمل و نقل عراق اظهار کرد که چشم انداز حکومت مبتنی بر تبدیل عراق به یک مرکز بازرگانی بین المللی میان آسیا و اروپا است و پروژه «جاده توسعه» اهمیت ویژه ای در این زمینه دارد.

وی افزود که برنامه دولتی نخست وزیر حول محور تبدیل عراق به قطب بازرگانی بین آسیا و اروپا از طریق پروژه بندر فاو و سایر مناطق اقتصادی و شهرک های صنعتی و نقاط جذب گردشگری است و این پروژه نقش برجسته ای در تحکیم روابط اقتصادی و بازرگانی بین عراق و همسایگان از جمله ترکیه و سایر کشورهای اروپا و آسیا دارد.

وی اظهار کرد که پروژه بندر فاو شامل «جاده توسعه» متشکل از یک اتوبان و خط راه آهن است که از استان های مختلف عراق عبور می کند تا به مرزهای ترکیه و از آنجا به بندر مرسین ترکیه و اروپا متصل می شود.

السعداوی خاطر نشان کرد که دولت عراق با هدف تقویت شراکت اقتصادی و بازرگانی، جزئیات این طرح ها را با طرف ترکیه ای در میان گذاشت است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا